Löysä imuke

Isi teki puusta. Tee-se-itse-piippumiesten ja piipun kunnossapitoaiheiden oma osio.

Valvoja: Lasse

Re: Löysä imuke

ViestiKirjoittaja Bf109 » Ma Huhti 06, 2009 10:44 pm

Männis-Kosonen kirjoitti:vaikka varsi olisi vihreäksi hapettunut, kara on yleensä kiiltävän musta eikä mene kloorikylvyssä miksikään. Ainakin jos vartta on säilytetty piipussa kiinni. Vaikuttaisi tuo hapettuminen rajoittuvan niihin pintoihin, joihin päivä paistaa (jotain tähän otsikkoonkin sopivaa sain sentään sanottua).

Mielenkiintoista, itse onnistuin vedellä hapettamaan savinellin imukkeen pinnan (ulkopuolelta tosin, sisutaan en näe) todella tehokkaasti. Voisiko vesi olla pahempi kuin kloriitti? :mrgreen:

Itseasiassa kyseinen imuke hapettuu uudelleen mattapintaiseksi jo muutaman polttelukerran jälkeen niltä paikkeilta mihin huulet osuvat ellei jaksa alvariinsa olla öljyämässä/vahaamassa uudelleen. Jospa tuo on ajansaatossa jo tärvätty totaalisesti ennen minua? Omat kiillotusharjoitteluni pärjäävät about yhtä hyvin tai huonosti kuin muukin osa imuketta, eli kyseessä ei ole pelkästään oman käsittelyni jälki mikä ei siedä elämää.

Itseasiassa nyt kun asiaa tutkin, niin tuntuisi yksi Stanwellikin olevan vastaavanlainen hapettuma-automaatti tuon suuhun osuvan kohdan paikkeilta. Ainakaan valo noita ei pilaa, se on varma koska valoa näkevät vain polttohetken ja puhdistuksen ajan, sitten takas ilmavaan mutta valottomaan säilöön. Jotenkin alkaa tuntua että se olisi tuo vesihionta mikä on epäonnistunut tai sitten imukkeen pinnassa on joku käsittely mikä hionnalla saadaan veks.
Jos olisin Lee Van Cleef, tuo kauhea mies
Aamukahvi ois musta, niin maineenikin
Maissipiippua suutelisin
Savut muilla maksattaisin
Käyttäjän avatar
Bf109

ViestiKirjoittaja Jaan Koppel » Ti Huhti 07, 2009 12:38 pm

Moro !
Mites on ton hammastahanan laita oletko kokeillut ???
Minä olen aina sillä aloittanut hionnan jälkeen kiillotuksen ja sit vasta vahannut ....
Mulla kestänyt hyvin käyttöä vaik ei nyt ehkä ihan kiilläkkään kuin uuni tuore .
Itse olen miettinyt , että olisiko syljellä jotain osuutta asiaan ton hapettumisen kanssa ???
Jos se kerta hapettuu uudelleen tosta imu kohdasta ???
Kertokaa te viisaammat !!!
Käyttäjän avatar
Jaan Koppel

ViestiKirjoittaja Bf109 » Ti Huhti 07, 2009 10:04 pm

Jaan Koppel kirjoitti:Mites on ton hammastahanan laita oletko kokeillut ???

En ole, autosolia tai extrahienoa venttiilien hiontatahnaa. Autosol tuntui olevan käyttäjäystävällisempää noista kahdesta.

Jaan Koppel kirjoitti:Itse olen miettinyt , että olisiko syljellä jotain osuutta asiaan ton hapettumisen kanssa ???
Jos se kerta hapettuu uudelleen tosta imu kohdasta ???

Samaa itekin mietin, ja vettähän toi sylkikin kait suurelta osin on.
Jos olisin Lee Van Cleef, tuo kauhea mies
Aamukahvi ois musta, niin maineenikin
Maissipiippua suutelisin
Savut muilla maksattaisin
Käyttäjän avatar
Bf109

Edellinen

Palaa alueelle Piipun tekeminen