Dunhill Aged???

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

Dunhill Aged???

ViestiKirjoittaja lauritervo » To Syys 24, 2009 9:29 pm

Moro!

Onko jollain tietoa, ovatko nykyiset Dominikaanilaiset Dunhill Aged- sarjan sikarit samaa tavaraa kuin aikoinaan, esim. 90-luvulla? Olen käsittänyt, että ovat olleet joskus melko arvostettujakin, mutta nykyinen suppeahko tarjonta ja hinnan edullisuus eivät näin perstuntumalta korreloi tämän käsityksen kanssa...

Onko jollakulla kokemuksia Partagasin Presidentes- sikareista? Miltä maistui? :)

Niin ja vielä eräs kysymys: Onko mulla ollut vain huonoa säkää kun olen ostanut laatikon KUUBALAISIA sikareita saaden boxin, jossa on ihan liikaa turhan tiukkoja yksilöitä... siis sellaisia, jotka maistuvat ainoastaan märälle heinälle verisuonten pullistuessa ohimoilla? Eka loota oli Havanna-aitasta ensimmäisen ja viimeisen kerran ostettu RG Panatelas Extra joskus vuosia, vuosia takaperin. Yli puolet polttokelvottomia, jonka totesi myyjäkin ja vaihtoi parempiin. Seuraava taisi olla Cohiba Siglo II (taisivat olla suurin osa hyvävetoisia), Bolivar Coronas Junior (tiukkoja), H: Upmann Magnum 46 (osa tiukkoja), H. Upmann Petit Coronas (osa tiukkoja), Le Hoyo Du Prince (osa tiukkoja)....... Eli jos haluaa todella hyviä sikareita, pitääkö tässä lentää Lontoon Dunhillin myymälään ostoksille vai maksaa itsensä kipeäksi polttamalla yksinomaan Opus X- sikareita ja muita +20 egee maksavia?

Sikariterveisin! :sigge:
lauritervo

Re: Dunhill Aged???

ViestiKirjoittaja Jaga » To Syys 24, 2009 11:18 pm

En osaa kaikkiin kysymyksiisi vastata, mutta sanotaan nyt jotain johonkin.. Dunhillin sikareita en ole maistanut, mutta ainakin pre-castrolaiset ovat kovin kehuttuja ja varsin hyvissä hinnoissa. Ehkä sellainen joskus tulee hankittua/maistettua jos eteen sattuu sopivasti. Nykypäivän Dunhillit ja Davidoffit taitavat olla sieltä vaaleimmasta ja miedoimmasta päästä, kun taas nykyään tummemmat ja vahvemmat ovat isossa suosiossa, varsinkin valtameren takana.

Tiukkoihin kuubalaisiin voisin kommentoida sen verran, että pienemmät kuubalaiset ovat omien kokemusteni mukaan varsin tarkkoja kosteuden suhteen. Noi sun luettelemat kuubalaiset sikarit ovat juuri niitä ongelmakokoja. Tuntuu että 70(+)% kosteudessa pienet kuubalaiset on tosi tiukkoja, mutta 60-65%:ssa vetävät jo vähän paremmin. Usein myös ikä parantaa vetoa. Mutta jos haluaa pelata varman päälle niin sitten kannattaa hankkia joko isompia kuubalaisia (RG 50+) tai vaihtoehtoisesti muiden maiden sikareita. Harvoin tulee törmättyä dominikaaniseen, hondurasilaiseen tai nicaragualaiseen liian tiukkaan sikariin. Ja jos haluaa varmasti vetävän yksilön niin suosittelen kokeilemaan Aliados Cut Head Maduroa, joka usemmankin kokeilemana on vetänyt paremmin kuin tyhjä puutarhaletku. :mrgreen:

Eli kokeilepa vaikka CAO:n sikareita seuraavaksi, itsellä ei ole ainakaan vielä tullut yhtään veto-ongelmaista vastaan.
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja Puhpuh » Pe Syys 25, 2009 5:54 am

Sen verran voisi Dunnhillistä tarinoida, että Aged Altamiras oli 90-luvun puolivälin tienoilla sikari, joka sai minut lopullisesti retkahtamaan tähän touhuun. Maku oli silloin jotain aivan häkellyttävän täydellistä, sametin pehmeän suklaan ja maitokahvin sinfoniaa. Edelleenkin sikarielämyslistallani ylivoimaisena ykkösenä. Tuo yksi Altamiras on edelleenkin ainut Dunnhill, jonka olen polttanut, ja kovasti tekisikin mieli maistaa uudelleen. Pelottaa vaan jos tuleekin petyttyä...
Käyttäjän avatar
Puhpuh

ViestiKirjoittaja zipa » Pe Syys 25, 2009 8:27 am

lauritervo kirjoitti:Niin ja vielä eräs kysymys: Onko mulla ollut vain huonoa säkää kun olen ostanut laatikon KUUBALAISIA sikareita saaden boxin, jossa on ihan liikaa turhan tiukkoja yksilöitä... siis sellaisia, jotka maistuvat ainoastaan märälle heinälle verisuonten pullistuessa ohimoilla?

Ei huonoa säkää, mutta liiallista hosumista. Ei kuubalaisiin kannata koskea ennen 2-3 vuoden ikää, muuten odotettavissa on juuri tuollaisia oireita.
Käyttäjän avatar
zipa

ViestiKirjoittaja lauritervo » Pe Syys 25, 2009 5:01 pm

zipa kirjoitti:
lauritervo kirjoitti:Niin ja vielä eräs kysymys: Onko mulla ollut vain huonoa säkää kun olen ostanut laatikon KUUBALAISIA sikareita saaden boxin, jossa on ihan liikaa turhan tiukkoja yksilöitä... siis sellaisia, jotka maistuvat ainoastaan märälle heinälle verisuonten pullistuessa ohimoilla?

Ei huonoa säkää, mutta liiallista hosumista. Ei kuubalaisiin kannata koskea ennen 2-3 vuoden ikää, muuten odotettavissa on juuri tuollaisia oireita.

OK, kiitos vinkintä!! :idea:
lauritervo

Palaa alueelle Sikariarvostelut ja vastaavat