SmokingElvis - Suosikkini / Mitä poltan

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » La Tammi 20, 2007 3:51 pm

Poro- kirjoitti:Ostappas SmokingElvis nelos-monteja. Sopivat erinomaisesti hieman lyhempään sikarointiin, mutta makua piisaa kyllä mukavasti!

Niitä on tullut jo poltettua useampi, mutta eivät ne ainakaan allekirjoittaneeseen iske. Jos samassa hintaluokassa pyöritään, niin omaan makuuni RyJ Cedros De Luxe No. 3 sekä tietenkin HdM Epicure No. 2 ovat parempia kuin ne nelosmontet.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Pitkä-Jussi » La Tammi 20, 2007 4:06 pm

SmokingElvis kirjoitti:
Poro- kirjoitti:Ostappas SmokingElvis nelos-monteja. Sopivat erinomaisesti hieman lyhempään sikarointiin, mutta makua piisaa kyllä mukavasti!

Niitä on tullut jo poltettua useampi, mutta eivät ne ainakaan allekirjoittaneeseen iske. Jos samassa hintaluokassa pyöritään, niin omaan makuuni RyJ Cedros De Luxe No. 3 sekä tietenkin HdM Epicure No. 2 ovat parempia kuin ne nelosmontet.

Myös minä allekirjoitan tämän. Jotenkin monten nelosesta puutuu jotain, en osaa valitettavasti kuvailla mitä se jokin on, mutta minusta polttamani neloset ovat olleet jotenkin yksinkertaisia. Mutta RyJ CDL3 on erikoisen hyvä sikari. Ainakin minulle sopii, Epicuret onkin vielä kokeilematta.
I was not lying. I said things that later on seemed to be untrue. - Richard Nixon
Käyttäjän avatar
Pitkä-Jussi

ViestiKirjoittaja MM » Su Tammi 28, 2007 12:10 am

Minulle on tullut se kuva, että Monte neloset tarvitsevat jonkin verran ikää ollakseen edukseen. Bolívar PC on sen sijaan sikari, joka on toiminut jo nuorempanakin. Sinänsä kuubalaiset PC:t ovat kaikki omalla laillaan mainioita, ja oma maku sitten ratkaisee.
- MM
Käyttäjän avatar
MM

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ti Tammi 30, 2007 5:47 pm

Mitäs sanotte seuraavaan tilaukseeni mahd. sisälletystä samplerisetistä?

Punch Punch Punch
Cuaba Distinguidos
HdM Double Corona
Zino PS Chubby
Davidoff Millennium Blend Robusto

Noudattaisiko tämä setti minun, SmokingElviksen, tiukkaakin tiukempaa linjaa? :lol: Nuo kaksi viimeisintä ovat tuolla ihan sen takia vaan, kun pitäähän mun jostain repiä se kokemus noista kovinkin kuuluisista merkeistä sikarimaailmassa. Sen sijaan noilta kolmelta ensimmäiseltä odotan paljonkin.
Viimeksi muokannut SmokingElvis päivämäärä Ti Tammi 30, 2007 9:44 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Mats-Petter » Ti Tammi 30, 2007 6:57 pm

SmokingElvis kirjoitti:Mitäs sanotte seuraavaan tilaukseeni mahd. sisälletystä samplerisetistä?

Punch Punch Punch
Cuaba Distinguidos
HdM Double Corona
Zino PS Chubby
Davidoff Aniversario Nr. 3

No niin, pistinpä sattumalta juuri eilen itse tilauksen vetämään, johon sisällytin pari Punch Punch Punchia; nimen lisäksi miellyttää myös vitola. Samasta vitolasta otin kappaleita myös Rafael Gonzalesilta ja H. Upmannilta ja RG:ltä tuli mukaan paria muutakin kokoa.

Cuaboihin en itse tykästynyt (Exclusivoksia ja Divinoksia olen jo useamman poltellut). Double Coronassa on haastetta, minkä sain kokea Lusitaniaksen kanssa. HdM:n versio aiheesta on varmastikin mainio. Hienoa, että Chubby pääsee mukaan; se on mielestäni oikein miellyttävä tuttavuus. Davidoffin tuotteesta kuulen myös mielelläni kommentteja. :)
Käyttäjän avatar
Mats-Petter

ViestiKirjoittaja rekola » Ti Tammi 30, 2007 9:06 pm

SmokingElvis kirjoitti:Mitäs sanotte seuraavaan tilaukseeni mahd. sisälletystä samplerisetistä?

Punch Punch Punch
Cuaba Distinguidos
HdM Double Corona
Zino PS Chubby
Davidoff Aniversario Nr. 3

Noudattaisiko tämä setti minun, SmokingElviksen, tiukkaakin tiukempaa linjaa? :lol: Nuo kaksi viimeisintä ovat tuolla ihan sen takia vaan, kun pitäähän mun jostain repiä se kokemus noista kovinkin kuuluisista merkeistä sikarimaailmassa. Sen sijaan noilta kolmelta ensimmäiseltä odotan paljonkin.

Hienoja valintoja !

Tosin luulen, että Davidoffin millenium sarja on enemmän mieleesi. Itse ainakin pidän siitä :)
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ti Tammi 30, 2007 9:45 pm

rekola kirjoitti:Hienoja valintoja !

Tosin luulen, että Davidoffin millenium sarja on enemmän mieleesi. Itse ainakin pidän siitä :)

Tosiaan, muistaakseni olin alunperin kiinnostuneempi Millenium-sarjasta. Eli vaihdoin ton Davidoff-valinnan Millennium Blend Robustoon.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja Aapo » Ke Tammi 31, 2007 3:34 am

SmokingElvis kirjoitti:Punch Punch Punch
Cuaba Distinguidos
HdM Double Corona
Zino PS Chubby
Davidoff Millennium Blend Robusto

Noudattaisiko tämä setti minun, SmokingElviksen, tiukkaakin tiukempaa linjaa?

Eiköhän. Punchit ei ole oikein meikäläisen makuun, mutta hyviä kuubalaisia joka tapauksessa. HdM DC:tä on kovasti kehuttu, oma kokemukseni asiasta rajoittuu valmiiksi leikattuna humin pohjalla odottavaan yksilöön - oli pahkiainen tukossa.
Myöskin - isot pojat opettivat sanomaan: I never met a Cuaba I didn't like! :)
Käyttäjän avatar
Aapo

ViestiKirjoittaja Arru » Ke Tammi 31, 2007 11:22 am

Itse meinaan tilaa boxin Romeo y Julieta Short Curchillei ja Bolivar Royal Coronasia. Tossa Elviksen listalla HdM Double Corona on tosi hyvä. Cuaba on mun suosikkilistalla myös korkealla, humeissani on sekä Salomonit että Distinguidosit. Toi Millenium sarja on minun mielestä pettymys, kuten kaikki kokeilemani davidoffit. Vähä niinkuin vaimo 45 vuoden avioliiton jälkeen: tuttu ja turvallinen mutta ei pystyy yllättä sen enemmän kuin oma vasen käsi... Zinoja en oo kokeillut.
Käyttäjän avatar
Arru

ViestiKirjoittaja MM » La Helmi 03, 2007 12:43 am

Sain itsekin juuri laatikollisen Punch Puncheja. Se on hieno sikari, tosin profiililtaan sellainen joka ei kaikkia miellytä. En oikein tunne mitä niille tapahtuu iän myötä.

HdM DC on tavattoman hienostunut iso sikari, joka vaatii rauhallista polttelua 2,5 tunnin ajan. Se on suhteellisen kevyt ja vaatii tarkkaavaisuutta, muuten aromit voivat mennä ohikin. N-vitamiinia on kumminkin aika tavalla joten ensi askelet polttelun jälkeen on syytä ottaa huolella.

Muita valitsimiasi sikareita en tunne.
- MM
Käyttäjän avatar
MM

ViestiKirjoittaja Poro- » La Helmi 03, 2007 12:46 am

Puncheja pitääkin päästä kokeilemaan jossain vaiheessa. Mistäköhän mallista kannattaisi aloittaa?
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja MM » La Helmi 03, 2007 12:57 am

Paras polttamani Punch oli hiljan kohtaamani Super Selection No 1 vuodelta 2003. Niitä lienee edelleen saatavana.

Pidin myös kovasti edellisestä polttamastani Petit Coronasta.

Punch Punch on rikasarominen sikari, joka tosin voi olla raskas polteltava nuorena. Sensory overload uhkaa.

Punch DC on mainio järkäle, tosin aika voimakas N-vitamiinin osalta.

Humissani on myös Super Selection No 2 -sikareita (2002) mutta ne ovat edelleen liian hurjia todella nautittavaksi. Upeita, mutta liika on aina liikaa vaikka kohtuus onkin aivan liian vähän.
- MM
Käyttäjän avatar
MM

ViestiKirjoittaja Mats-Petter » La Helmi 03, 2007 2:28 am

Poro- kirjoitti:Puncheja pitääkin päästä kokeilemaan jossain vaiheessa. Mistäköhän mallista kannattaisi aloittaa?

Tähän vastaisin, että ehkäpä täältä voisi ensimmäisensä katsella: http://www.cigarworld.de/shop/detail.php4?artnr=90002014&PHPSESSID=709ed60570682b8efa2e504602f53e6d. Peräti kahdeksan vuotta ikää noilla.
Käyttäjän avatar
Mats-Petter

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » La Helmi 10, 2007 11:26 am

Ensimmäinen Fuente Opus X -kokemukseni (omistettu Ekansille):

Täytyypä heti tunnustaa, etten tiedä tarkalleen mikä "malli" tässä oli kyseessä. Sikari oli muovin sisällä ja kääritty seetriin ja punaisen nauhaan. Paksuus tuntui olevan Coronan luokkaa ja pituus vähän alle kahden Robuston verran. Hienon näköinen sikari se oli joka tapauksessa.

Sytytysvaiheessa jouduin yllättävän kauan torchilla kuumentamaan sikarin pään keskiosaa ennenkuin se syttyi kunnolla. Sikari paloi tasaisesti ja veti hyvin.

Sitten sukellus makujen maailmaan... Täytyy sanoa, että ensimmäiset kaksi kolmannesta tästä sikarista olivat minun makuuni hieman karkeita. Suuhun tuli vähän puumainen, myskinen ja katkuinen aromi, ja sellainen hienostunut kermaisuus mitä rakastan kuubalaisissa sikareissa puuttui. Kuitenkin lähestyttäessä viimeistä kolmannesta maku alkoi selvästi pehmenemään ja tulemaan hieman herkullisemmaksi. Tämän kyllä poltteli mielellään niin loppuun kuin vain mahdollista.

Tämä oli hieno sikari, mutta ehkä hieman karkea omaan makuuni. Jos saisin eteeni tällaisen vielä, niin polttaisin sen toki, mutta ehkä sitten itse tilaisin itselleni edelleen kuubalaisia tämän sijaan. Joka tapauksessa, erittäin kiva sikarikokemus tästä muodostui.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Su Maalis 18, 2007 3:29 pm

Ensimmäinen Cohiba Siglo VI -kokemukseni

Ei siitä kyllä mihinkään pääse, että ylpeä olotila tulee, kun vetää esiin kutossiglon tuubin (on se vaan niin hieno :) ). Sisältä paljastuu paksu ja aika pitkä sikari seetriin käärittynä. On aika sytyttää...

Siglo VI ei ensimmäisen kolmanneksen aikana tarjonnut minulle mitään uutta Cohiba-maailmassa. Itse asiassa hyvin samoin kuin Esplendidoksen kohdalla, niin maku tuntui hyvin miedolta, vaikka se cohibamaisuus (hienostuneen kermainen ja aavistuksen kahvimainen) erottui. Noin 20 minuutin polttelun jälkeen makukokemus ehkä hieman vahvistui, ja sikarista tuli sellainen, jota oli todella mukava poltella hyvässä seurassa. Viimeinen kolmannes oli sellainen, että ei millään olisi lopulta halunnut laittaa sikaria tuhkakuppiin.

Kaiken kaikkiaan tämä oli minusta kokemuksena paljonkin parempi kuin Cohiba Esplendidos, mutta jotenkin silti parhaat muistot Cohibojen suhteen on edelleen Siglo IV:stä. Silti, kyllä noita kuutossigloja voisi vielä jatkossakin joskus ostaa, joskaan ne eivät ole parhaita sikareita mitä olen polttenut.

Seuraava sikarierä onkin sitten jo tilauksessa, ja sieltä on tulossa vanhojen suosikkien (Epicure 2, RyJ Cedros De Luxe Nr. 3) lisäksi muutama kokeilusikari: Davidoff Millennium Blend Robustos Tubos, Zino Platinum Scepter Chubby Tubos, HdM Double Corona sekä Rauhcprobena tuleva Punch Corona.
SmokingElvis

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Sikariarvostelut ja vastaavat