SmokingElvis - Suosikkini / Mitä poltan

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

ViestiKirjoittaja rekola » Ma Maalis 19, 2007 11:47 am

SmokingElvis kirjoitti:Ensimmäinen Cohiba Siglo VI -kokemukseni

Ei siitä kyllä mihinkään pääse, että ylpeä olotila tulee, kun vetää esiin kutossiglon tuubin (on se vaan niin hieno :) ). Sisältä paljastuu paksu ja aika pitkä sikari seetriin käärittynä. On aika sytyttää...

Siglo VI ei ensimmäisen kolmanneksen aikana tarjonnut minulle mitään uutta Cohiba-maailmassa. Itse asiassa hyvin samoin kuin Esplendidoksen kohdalla, niin maku tuntui hyvin miedolta, vaikka se cohibamaisuus (hienostuneen kermainen ja aavistuksen kahvimainen) erottui. Noin 20 minuutin polttelun jälkeen makukokemus ehkä hieman vahvistui, ja sikarista tuli sellainen, jota oli todella mukava poltella hyvässä seurassa. Viimeinen kolmannes oli sellainen, että ei millään olisi lopulta halunnut laittaa sikaria tuhkakuppiin.

Kaiken kaikkiaan tämä oli minusta kokemuksena paljonkin parempi kuin Cohiba Esplendidos, mutta jotenkin silti parhaat muistot Cohibojen suhteen on edelleen Siglo IV:stä. Silti, kyllä noita kuutossigloja voisi vielä jatkossakin joskus ostaa, joskaan ne eivät ole parhaita sikareita mitä olen polttenut.

Seuraava sikarierä onkin sitten jo tilauksessa, ja sieltä on tulossa vanhojen suosikkien (Epicure 2, RyJ Cedros De Luxe Nr. 3) lisäksi muutama kokeilusikari: Davidoff Millennium Blend Robustos Tubos, Zino Platinum Scepter Chubby Tubos, HdM Double Corona sekä Rauhcprobena tuleva Punch Corona.

Vaikuttaa hyvältä tilaukselta :D Päätit näemmä kokeilla Davidoff Millennium sarjaa
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja fotomik » Ma Maalis 19, 2007 8:09 pm

SmokingElvis kirjoitti:Ensimmäinen Cohiba Siglo VI -kokemukseni

No nytkö sä sen vasta poltit? Eikös me kimpassa ne tilattu uudeksivuodeksi? Mulla meni kyllä Esplendidos edelle, tosin olosuhteilla saattoi olla vaikutusta tähänkin.
fotomik

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ma Maalis 19, 2007 8:30 pm

Joo, venähti vähän sen polttamisen kanssa, kun satuin uutena vuotena olemaan sellaisessa seurassa, jossa ei pääse oikein polttamaan. Päätin sitten pitää sitä humissa vähän kauemmin. Olishan tuo ollut kieltämättä ihan hyvä uudenvuoden pölli... no ensi vuonna sitten.

Joo, Millennium Blendistä päätn Davidoffini valita (kun sitä jopa suositeltiin). Ihan kiva kokemus siitäkin varmaan tulee.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja rekola » Ke Maalis 21, 2007 2:49 pm

SmokingElvis kirjoitti:Joo, venähti vähän sen polttamisen kanssa, kun satuin uutena vuotena olemaan sellaisessa seurassa, jossa ei pääse oikein polttamaan. Päätin sitten pitää sitä humissa vähän kauemmin. Olishan tuo ollut kieltämättä ihan hyvä uudenvuoden pölli... no ensi vuonna sitten.

Joo, Millennium Blendistä päätn Davidoffini valita (kun sitä jopa suositeltiin). Ihan kiva kokemus siitäkin varmaan tulee.

Toivotaan niin :) itse olen ainakin sarjan Churchillista pitänyt niin ja tosiaan Piramideskin on tullut maistettua...
Käyttäjän avatar
rekola

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » La Maalis 24, 2007 3:21 pm

Ensimmäinen Padron 1964 Anniversario (kyseessä taisi olla joko Imperial tai Exclusivo) -kokemukseni (omistettu Ekansille):

Jännän kulmikas sikari, jota oli yllättävän mukava pitää kädessä ja vielä mukavempi poltella. Sikari syttyi todella tasaisesti ja siitä sai oikein antoisat savut. Maku pysyi samankaltaisena mielestäni alusta loppuun (tai no 2. ja 3. kolmanneksen tienoilla oli ne parhaae elämykset), joskin aivan lopussa alkoi tulemaan jo niin kirpeä maku suuhun, ettei saattanut enää polttaa.

Tämä sikari maistui minun suuhuni kovin mausteiselta, myskiseltä, yrttimäiseltä ja oli siinä kahviakin joukossa vähän -- ja ehkä pähkinää. Suun valtasi sellainen salaperäinen ja lämmin tunne, kun tätä poltteli. Minun onkin pakko sanoa, että tämä on kevyesti paras ei-kuubalainen sikari mitä olen ikinä polttanut, ja pistää kyllä kampoihin hyvin monelle kuubalaisista suosikeistani. Aivan mahtava sikari kerta kaikkiaan! Eihän tämä halpa sikari ole, mutta mielestäni kyllä pari kymppiä tällaisesta kokemuksesta kehtaa maksaakin (kunhan ei ota tavaksi vaan).

Saas nähdä miten nyt humissani olevat Zino Chubby ja Davidoff Millennium Blend Robustos pistävät hanttiin tälle sikarille mitä tulee SmokingElviksen "Paras ei-kuubalainen sikari" listaan. :)
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ma Huhti 02, 2007 9:25 am

Ensimmäinen Cohiba Robustos -kokemukseni:

Voi että se oli hyvää!!! Lähdin polttelemaan tätä pölliä valmiiksi jo vähän pettyneenä, koska olin kuitenkin kuullut aika paljon juttua siitä kuinka Robustos edustaa Cohiban surkeinta päätä sikareissa. Sikari syttyi todella tasaisesti, ja ensimmäinen yllätykseni oli se kuinka täydellisesti se savutti. Heti alusta saakka suuhun tulvi Cohiballe ominainen hienostuneen kermainen maku, mutta joukossa oli myös tavallista enemmän yrttejä ja mausteita. Läpi koko sikarin, maku pysyi samana; loistavana. 3-4 sentin pituisena se kuitenkin alkoi maistumaan jo vähän kitkerälle, joten lopetin siihen (vaikka periaatteessa olisin voinut jatkaakin polttelua ihan hyvin).

Täytyy kyllä sanoa, että tämä oli pienellä varauksella paras tähän asti polttamistani sikareista. Epicure Nr. 2 on edelleen hyvä ja tuo edellisen arvosteluni Padron tulee myös vakavasti otettavana ehdokkaana, mutta jos puhutaan täyteläisista ja onnistuneista sikarinpolttelukokemuksista, niin Cohiba Robustos havittelee kirkkainta kärkisijaa.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Pe Heinä 06, 2007 7:05 pm

Pitääpä jotain uutta tänne kirjoittaa... Viime tilauseräni sisälsi lähes pelkästään Epicure Nr. 2:sia, ja kohta alkaa humissa pohja näkyä. Viime aikoina on alkanut tuntumaan siltä, että vakiosikarina Robusto-kokoluokka tuntuu vähän liian isotöiseltä polttaa. Monesti olen huomannut sen, että tekisi mieli lopettaa polttaminen jo silloin, kun sikari on jäljellä vielä ainakin kahdeksan senttiä -- tosin alkoholin kera kestää yleensä pidempään. Olen kuitenkin ajatellut kuitenkin vaihtaa takaisin Corona-kokoluokkaan -- ainakin puoleksi vuodeksi.

En tiedä vielä mihin Coronaan päädyn kuitenkaan. Seuraava tilauserä taitaa sisältää ainakin Cohiba Maduro vitosia, joskin ne kuulemma ovat sen verran vahvoja, etten niitä ihan arkisikareiksi taida ostaa.

Huomenna taidan viimeinkin polttaa joko Zinon Chubbyn tai Davidoffin Millennium Blend Robuston.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » La Heinä 07, 2007 3:57 pm

Ensimmäinen Zino Platinum Scepter Series Chubby (Tubos) - kokemukseni:

Kaverini nimittävät tätä "Roope-ankka -sikariksi", ja sen tyyppinenhän se onkin. Lähtökohdat olivat hyvät, sillä Chubbyä moni kehuu, itse sikari (ja tuubi) ovat hienon ja arvokkaan näköisiä ja, koska nykyisin isommat sikarit eivät ole niin maistuneet, kokokin oli sopiva.

Heti alkuvaiheessa tuli pienimuotoinen tänkapå, kun sikarin pienen koon takia en oikein ollut varma kuinka paljon kannattaa leikata. Olin toki ennenkin leikannut suippopäisiä sikareita (torpedoja enimmäkseen), mutten näin pieniä. Leikkasin noin 0.8 sentin pituisen palan pois, ja se osottautui sopivaksi. Sikari syttyi helposti sikaritikulla.

Ensimmäiseksi mausta erottui heti se, että nyt ei kyseessä ole kuubalainen sikari. Se oli jotenkin mieto ja siitä puuttui se kermamainen/kahvimainen aromi ja voimakkuus. Maku oli hienoisen puumainen ja vähän toffeetakin olin maistavinani. Itse asiassa pidin mausta hyvin paljon, joskin juomavalintani, erikoisvalmisteinen rommi-drinkki, ei ollut ehkä oikea valinta -- rose-viini ehkä olisi ollut pikkuisen sopivampi, tai viski.

Zino Chubby oli erinomainen sikari minusta, mutta jokin siinä ei tee siitä ykkössuosikkiani. Se kuitenkin taitaa sijoittua top-5 sikareihini.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Ma Heinä 16, 2007 4:56 pm

Ensimmäinen Davidoff Millennium Blend Robusto (Tubos) -kokemukseni:

Valkoinen tuubi, jossa tämä sikari tulee, on erittäin tyylikäs, ja melkein valitsin kyseisen sikarin mukaan baariin sen takia, että saa tuubin laittaa pöydälle komeilemaan. Noh, itse sikari kuitenkin oli tärkein. Ja millainen sikari se olikaan... Dominikaanisen Tasavallan sikarit tuoksuvat merkittävästi miedommalle kuin Kuubalaiset. Sytytyksen jälkeen sikari savutti ja veti kuin unelma ja ensimmäiset pöhäykset palauttivat mieleeni aiemmin polttamani Zino Chubbyn -- myös maku on Dom. Rep.:n sikareille tietynlainen.

Maku oli mieto, myskinen ja ehkä hieman kahvimainenkin. Pidin siitä tavallaan, koska liian vahva sikari voi pahimmillaan tuoda huonon olon tunteen (jos esim. ei ole syönyt tai muuten vaan on väsynyt/huono olo jo valmiiksi). Kuitenkin loppua kohden tuli huomattua, että on tämä kuitenkin Robustoksi jonkin verran tuhti poltettavaksi: ei enää jaksanut viiden sentin rajapyykkiä ohittaa.

Millennium Blend Robusto oli todella hyvä sikari, mutta jotenkin kaipaan ideaalisikariini lisää herkullisuutta ja kermaisuutta. Niimpä tämä ei sijoitu kärkeen, mutta tarjoaa kyllä silti kaikin puolin tyylikkään poltteluelämyksen aina tuubin designista alkaen.
SmokingElvis

ViestiKirjoittaja jannek » Pe Heinä 20, 2007 11:18 am

Mistä tilaat cohiba maduro vitosia...Onko ne Kuubalaisia :shock:
jannek

ViestiKirjoittaja Poro- » Pe Heinä 20, 2007 11:57 am

On Kuubalaisia, la casa del habano hampuri ja CW ainakin myyvät...
Käyttäjän avatar
Poro-

ViestiKirjoittaja SmokingElvis » Su Marras 04, 2007 8:31 pm

Ensimmäinen Cohiba Maduro Genios -kokemukseni:

Viikonloppuna päätin vihdoin viimein polttaa yhden tällaisen. Täällä oltiin kyseistä sikaria kehuttu, joten odotukset olivat korkealla. Myös siinä mielessä odotukset olivat korkealla, koska tämä sikari on mielestäni ehkä parhaimmalta tuoksuva sikari (ennen polttamista) tähän mennessä. Eikä ulkonäössäkään ole valittamista kyllä aina sikarivyöstä lähtien...

Täytyy sanoa, että minun makuuni Genios ei ehkä ollut. Maku oli jotenkin liian "tumma", voimakas ja päällekäyvä. Jo puolivälin tuntumissa tuntui siltä, että olo alkaa tulemaan liian raskaaksi, ja polttaminen liian vaivalloiseksi. Laadussa ei ollut mitään vikaa, ja merkki kyllä osoitti jälleen kerran olevan arvostuksensa arvoinen. Tämä oli vain liian vahvaa kamaa omaan makuuni.
SmokingElvis

Edellinen

Palaa alueelle Sikariarvostelut ja vastaavat