Olivan tuotanto

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

Re: Olivan tuotanto

ViestiKirjoittaja Omskakas » Su Heinä 25, 2010 12:20 pm

Ensimmäinen Olivan V-sarjalainen, churchill, tuli polteltua eilen. Veto kuubalaisiin tottuneelle löysä, mutta palaminen nättiä. Runko keskivahva kauttaaltaan. Maku aika pehmeä, pähkinäinen, makeahko, miellyttävä, nicaragualainen. Ainoa ongelma maun suhteen on se, ettei se muutu juuri yhtään: Polttelipa sikaria nopeasti, hitaasti, pienin tai isoin vedoin, on maku aivan sama. Tämä on hyvä asia, jos ei seurassa halua keskittyä sikariin, mutta jos nimenomaan haluaa, on sikari tylsä. Ja kyseessä on sentään churchill, jonka pitäisi tarjota muutakin parin tunnin aikana kuin yhtä ja samaa. Jossain puolen välin jälkeen huomasin ainoan muutoksen maussa: siihen tuli hieman paahtuneisuutta lisää. Viimeinen kolmannes jäi lähes polttelematta, koska tympäännyin sikariin. Nikotiinia yllättävän vähän, kun tuskin huomasin sitä.

Yksin poltellessa: :piippu: :piippu: :piippu:
Seurasikarina: :piippu: :piippu: :piippu: 1/2
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja Skiido » To Elo 26, 2010 11:13 pm

JukkaN kirjoitti:Cain maduro.
Tripla ligero ja sen kyllä huomaa, voimaa on kuin pienessä kylässä. Tyhjään mahaan jos itse tämän vetäisin, niin tulos voisi olla aika hurja. Ruoan päälle ja juoma kyljessään vallan mainio nikotiinipommi. Aromi ei ollut ihan mieleeni, voimakas tupakanmaku peitti alleen vähän kaiken muun. Rakennekaan ei ollut ihan parhaasta päästä, pientä korjailua vaati, keskivaiheilla tukkoisuutta joka aukesi kun homma eteni ja loppuvaiheessa käärinlehti alkoi vähän repeämään. MUTTA kyllä tätä mielellään silti poltteli ja varmaan tulee kokeiltua myöhemminkin. Vähän pidempi makaaminen humidorissa voisi tehdä hyvää näille, joten varmaan jokunen pötkö tuleekin hankittua humidoriin varttumaan. Polttoaika oli sellaset 1,5h, ehkä vähän päälle.

Poltin tuollaisen 9kk humissa olleen, pelkkää raakaa tupakanmakua tuosta löysin. Toscano Anticoa pidän tuohon verrattuna mietona ja hienostuneena (siis Toscanosta pidin), tuo Cain on sellainen nikotiinipommi, ettei minunkaan sitä poltellessa tarvinnut nikotiinipurkkaa pureskella, makukin vastasi nikotiinin makuista nikotiinipurkkaa. Tosin polttelin heti muutaman mentholi Marlboron perään maun häivyttämiseksi.
Polttoaika 1h 45min.
Täytyy vielä mainita, etten tuota Cainia ole itse tilannut vaan tuli erään tilauksen mukana kylkiäisenä. Sanotaan, ettei lahjahevosta pidä suuhun katsoa, mutta totean kumminkin, että johan myrkyn lykkäs.

Vertailu Toscano VS. Cain:

Cain Manduro Robusto 140x20 Nicaragua 9,50 € vahva tupakan maku, alussa ja lopussa raaka, hyvä veto ja suhteellisen tasainen palo, AARGH 1h 45min

Toscano Antico 155x15 Italia 2,70 € jösses aika myrkky, maku tosin hyvä, veto hyvä, hyvä++ /puolikas 30min
Skiido

ViestiKirjoittaja seimi » Ma Syys 06, 2010 11:54 am

Oliva V Doble Robusto.

Nätti kuin fan - hintaistaan kalliimman oloinen batong. Maku absoluuttisen pehmeä, ilman mitään bitterin aavistustakaan. Assosiaatiot metsäisiä, tryffeliä, multaa, pähkinää. Upean makuinen jötkäle, full body, testoa ämpärillinen. MUTTA; ihan tolkuton nikotiinipitoisuus. Jätin puolet polttamatta, koska olo alkoi olla sellainen, että olen syönyt yksinäni kokonaisen pietarsaarelaisen perinneherkun - Ettanilla täytetyn joulukalkkunan. Olen liian keltainen ja herkkäsieluinen humanisti tämän jykevyyden syleiltäväksi.

Jos nikotiinia kestää, niin taatusti joka sentin arvoinen pölli. Mä en näitä pysty polttamaan.
Käyttäjän avatar
seimi

ViestiKirjoittaja bic2001 » Ma Syys 06, 2010 7:35 pm

Mulla saamaa ongelmaa nikotiinin kanssa Olivan V sarjalaisissa. Nyt loppukesästä tukevan aterian jälkeen pystyy rauhassa polttamaan. Jos alkaa huimaamaan niin rahoittaa tai pitää lyhyen juomatauon.
Muuten kyllä juurikin laadukas ja hyvin nautittava sikari. Onkohan osa tuota hyvää makua juurikin runsas nikotiini?
Käyttäjän avatar
bic2001

ViestiKirjoittaja karju » Su Tammi 22, 2012 11:14 pm

Viikonloppuna tuli poltettua aluksi Partagas joka oli erinomainen, mutta kun vielä päätin kokeilla täysin ilman ennakko oletuksia Oliva 48 Special G:tä, niin olin pöyrtyä onnesta! Suussa oli tuhat mahtavaa makua (kermavaahto, tumma kahvi yms.) ja sikari tempasi heti mukaan. Tämän sikarin haittapuoli tosiaan oli, että suu meinasi palaa ja sormet siinä sivussa! Kiitos Jagalle joka opetti minut todella hyvän Olivan jäljille!!!
Käyttäjän avatar
karju

ViestiKirjoittaja Pikku-MiCi » Ma Tammi 23, 2012 8:30 am

karju kirjoitti:...Tämän sikarin haittapuoli tosiaan oli, että suu meinasi palaa ja sormet siinä sivussa!...

Ei kannata nuolla sitä tulipäätä :lol:
Käyttäjän avatar
Pikku-MiCi

ViestiKirjoittaja Jaga » Ma Tammi 23, 2012 12:04 pm

karju kirjoitti:Viikonloppuna tuli poltettua aluksi Partagas joka oli erinomainen, mutta kun vielä päätin kokeilla täysin ilman ennakko oletuksia Oliva 48 Special G:tä, niin olin pöyrtyä onnesta! Suussa oli tuhat mahtavaa makua (kermavaahto, tumma kahvi yms.) ja sikari tempasi heti mukaan. Tämän sikarin haittapuoli tosiaan oli, että suu meinasi palaa ja sormet siinä sivussa! Kiitos Jagalle joka opetti minut todella hyvän Olivan jäljille!!!

Hyvä, että maistui, palovammoista huolimatta. :mrgreen: Kyseinen sikari on todella melkoinen makujen "sekamelska", hyvällä tavalla. Eräs tuttavani löysi kerran pikku-G:n mausta jopa porkkanaa, kyseinen arvostelu löytyy täältä.
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ti Huhti 17, 2012 9:32 am

Itse ihastuin Olivan pötköihin kun omien loppuessa Klubilla lunastelin niitä Klubin kaapista. Jo muutaman pöllin samana iltana polteltuani ajattelin etten halua sijoittaa 25 € cohibaan tms, josta en kuitenkaan enää maista mitään, joten ajattelin kokeilla noita. Mutta mutta. Maistoinpa kumminkin ja olivat loistavia. Nyt on testattu V maduro torpedo ja V robusto, pikku-G, sekä lisäksi Flor de Olivan (muistaakseni) torpedo. Jokainen erinomainen, tasaisesti palava ja kaikin puolin onnitunut polttelu.

"Ameriikan serkku" lähetti omaan humiini V churchilleja sekä MB3 churchilleja ja "Ylöjärven serkku" pikku-G:itä. Näiden tasaantumista odottelen hetken ja sitten testaamaan.

Minua ei ole mikään liika nikotiinisuus noissa häirinnyt, joskin olen huomannut, ettei se häiritse minua juuri missään. Saatan hyvin polttaa 5 sikaria illassa ilman minkäänlaisia huimauksia tms. En myöskään ole kärsinyt koskaan vieroitusoireista, enkä edes tiedä miltä "nikat" tuntuvat, joten olen tullut tulokseen ettei nikotiini jostain syystä juuri vaikuta minuun. Tiedä sitten miksi.
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Osku » Su Marras 09, 2014 8:13 pm

Äsken polttelin puolisen vuotta humissa pötköttäneen, Tallinkin laivalta hintaan 5,95e ostetun Oliva O sarjan Robuston, en oo aiemmin semmosta polttanut enkä muitakaan Oliva sikareita paitsi pikku geen, täytyy sanoa että olipahan tuhti ja jämäkkä sikari. Erittäin mahtava, makeakin joka kuitenkin muuttui suolaisemmaksi siinä puolivälintienoilla. Paloi niin loppuun että tarvi rautalangalla pitää kun sormet meinasivat palaa. Hyvä kokemus kaikenkaikkiaan. :sigge:
Partagas on parasta mitä sikariteollisuus on koskaan tarjonnut.
Käyttäjän avatar
Osku

Edellinen

Palaa alueelle Sikariarvostelut ja vastaavat