"Arkisikarit"

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

Re: "Arkisikarit"

ViestiKirjoittaja Tomassino » Pe Huhti 23, 2010 6:28 pm

Katselin tuossa saksanmaan valikoimaa punttisikareista/ muista edukkaista sikareista ja niistä olisi mukava saada mielipiteitä. Bundles B on mielestäni ollut varsin hyvä merkki arkikäyttöön, mutta mites seuraavat pärjäävät vaikkapa B.n verrattuna?

-Quorum
-R. C. Bundles
-Marca Fina
-Mustique
-J.L. Piedra
-Alonso Menendez
Kuva
*Vitolakritiikin lyyrinen Rocco*
Käyttäjän avatar
Tomassino

ViestiKirjoittaja Lauri » Pe Huhti 23, 2010 6:39 pm

Lämpimästi voin suositella Alonso Menendeziä. On hyvinkin herkullinen, juureva, pippurinen ja lämmin, hintaluokassaan ehdotonta kärkeä.
Bundlesia en kehuisi kyllä yhtään, tai sitten mulle vain sattui todella huono satsi, olivat kivikovia, kitkeriä ja huonosti palavia. Ei toi J.L.Piedrakaan oikein sytytä, tasapaksu, tylsä jotenkin ruohon makuinen, huonolla tavalla.
Lauri

ViestiKirjoittaja eemeli » Pe Huhti 23, 2010 7:28 pm

Lauri kirjoitti:Lämpimästi voin suositella Alonso Menendeziä. On hyvinkin herkullinen, juureva, pippurinen ja lämmin, hintaluokassaan ehdotonta kärkeä.

Tämäpäs sattui. Käräytin juuri puolisen tuntia sitten Alonso Menendezin No.40 Petit Coronan (1.70, 12.60). Sakemanni pyytää näistä vaivaiset 2,40 eikä Markkukaan kauhean paljoa. Aikaisempaa kokemusta kyseisestä merkistä oli Robuston muodossa, mutta arvostelukykyni oli lievästi sanottuna heikentynyt sillä poltin tämän pöllin melkoisessa jurrissa. Joka tapauksessa pidin robustosta muistikuvieni mukaan tosi paljon. Odotuksen olivat siis tänään melko korkealla - eikä turhaan. Herkullinen on hyvä sana kuvaamaan tätä sikaria. Savut olivat mukavan pehmeät vaikka varsinkin alussa ja lopussa oli mukana melko lailla pippuria. Lisäksi sikarissa oli madurolle tyypillistä makeutta, ei ehkä kuitenkaan yhtä paljoa kuin robustossa. Joka tapauksessa hinta/laatu -suhde oli ihan ässä.

Muista merkeistä Bundlesia ja Quorumia löytyy humista, mutten ole vielä maistanut kumpaakaan. Piedraa polttelin muutaman kappaleen talvisaikaan - olivat sopivan pieniä ja halpoja "tuhlattavaksi" ulkona pakkasessa. Malli taisi olla Petit Cazadore ja kokemus oli varsin miellyttävä. Pehmeän kermaiset ja pähkinäiset savut. Tosi hyvä ollakseen puoli ilmainen. Näistä kahdesta valitsisin kuitenkin ehkä Alonso Menendezin.
Käyttäjän avatar
eemeli

ViestiKirjoittaja j.peeba » Ke Huhti 28, 2010 5:43 pm

Tomassino kirjoitti:Katselin tuossa saksanmaan valikoimaa punttisikareista/ muista edukkaista sikareista ja niistä olisi mukava saada mielipiteitä. Bundles B on mielestäni ollut varsin hyvä merkki arkikäyttöön, mutta mites seuraavat pärjäävät vaikkapa B.n verrattuna?

-Quorum
-R. C. Bundles
-Marca Fina
-Mustique
-J.L. Piedra
-Alonso Menendez

Quorum ja Panamalaiset Marca Finat ovat Bundlesin ohella mun suosikkihalpiksia. Alonso Menendeziä ei ole tullut kokeiltua. Pitää ehkä ensi tilauksen ohessa testata.
Käyttäjän avatar
j.peeba

ViestiKirjoittaja TexasPK » To Huhti 29, 2010 8:06 am

Lauri kirjoitti:Bundlesia en kehuisi kyllä yhtään, tai sitten mulle vain sattui todella huono satsi, olivat kivikovia, kitkeriä ja huonosti palavia.

Itse olen ollut Bundlesiin tyytyväinen, etenkin vuoden lepuutus humissa paransi kummasti kitkeryydestä jota tuoreemmassa oli. Kivikovia tai huonosti palavia eivät omani ole olleetkaan. Fonseca oli sellainen kokemus...
Why stop now, just when I'm hating it?
- Marvin the Paranoid Android
Käyttäjän avatar
TexasPK

ViestiKirjoittaja Bf109 » To Huhti 29, 2010 11:14 am

Dominikaaninen Private Stock oli ainakin ennenvanhaan ihan jees. Eri kokojen välillä oli aikamoista vaihtelua, toiset selvästi vitamiinipitoisempia kuin toiset, mutta makupuoli ihan kunnossa kaikissa. Ei sillä että olisin niitä päivittäin vedellyt, mutta joskus oli rahapuoli tiukemmalla...
Jos olisin Lee Van Cleef, tuo kauhea mies
Aamukahvi ois musta, niin maineenikin
Maissipiippua suutelisin
Savut muilla maksattaisin
Käyttäjän avatar
Bf109

ViestiKirjoittaja Tomassino » To Huhti 29, 2010 2:42 pm

TexasPK kirjoitti: Itse olen ollut Bundlesiin tyytyväinen, etenkin vuoden lepuutus humissa paransi kummasti kitkeryydestä jota tuoreemmassa oli. Kivikovia tai huonosti palavia eivät omani ole olleetkaan. Fonseca oli sellainen kokemus...

Omat bundlesini ovat myös olleet jo iäkkäämpiä, joten niissä en ole kitkeryyttä havainnut. Hintaluokassaan olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Fonsecan Cosacos on ollut aivan mieleeni. Hienostunut ja hento. Ehkä minulla on ollut näiden kanssa onnea, tai sitten en ole niin kranttu sikarien suhteen...

Jahas, 250 viestiä täynnä. :shock: Toivottavasti edes osassa on ollut asiaakin...
Kuva
*Vitolakritiikin lyyrinen Rocco*
Käyttäjän avatar
Tomassino

ViestiKirjoittaja Puhpuh » To Touko 13, 2010 7:47 am

Pari Quorumin robustoa on tullut poltettua ja olen kyllä ihan tykännyt. Aromiltaan ovat olleet semmoisia rouhean paahteisia, kuten tummahko ulkonäkö antaa olettaakin, kuitenkin ilman kitkeryyttä tai muuta epämiellyttävää. Palaminen, veto, tuhka ja käärintä oikein hyvää. Kahden euron sikariksi aika huippu.
Käyttäjän avatar
Puhpuh

ViestiKirjoittaja Mega » Ma Marras 15, 2010 11:13 pm

Iltaa,

ihan aluksi tervehdys foorumille. Tätä on tullut lueskeltua jo jonkun aikaa, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjoittaa ensimmäisen viestini. Nostanpa samalla vähän väsähtämään päässyttä ketjua esiin.

Olen poltellut sikareita vajaan vuoden ja lähes aina valintani on osunut keskihintaisiin Kuuban suunnalta tuleviin pölleihin. Nyt otin missiokseni etsiä hyvän (ja hieman halvemman) arkisikarin.

TIlasin muutamia halpoja sikareita ajatuksenani löytää muutama sellainen, joita voisi ostaa hyvillä mielin vähän isommankin satsin humiin kypsymään.

Tilaus saapui tänään ja poltettavaksi valikoitui Jose L. Piedra Petit Casadores (kuulostaa monikolta, mutta olkoon..kielitaitoisempi voi korjata, jos näkee aiheelliseksi 8) ). Sikari maksoi 2,8€ ja täytyy sanoa, että harvoin on missään ollut hinta-laatusuhde näin kohdillaan! Alkuun tuntui, että nyt tuli ostettua aivan tusinatavaraa, mutta noin ensimmäisen kolmanneksen jälkeen sikari pääsi oikeuksiinsa. Oikein maittava yksilö siis oli kyseessä. Toki olen hieman noviisi vielä ja makuhermoni tuskin ovat ihan huippuunsa viritetyt, mutta silti annan kyseisellä sikarille luokassaan kirkkaasti 3,5 tähteä. Kokeilen josko pari kuukautta humissa antaisivat vielä lisää makua ja palaan asiaan.

Seuraava arkisikari vuorossa todenäköisesti muutaman päivän päästä. Saa nähdä, onko silloinkin luvassa yhtä positiivinen yllätys.
Käyttäjän avatar
Mega

ViestiKirjoittaja Jaga » Ti Marras 16, 2010 9:46 am

Mega kirjoitti:Tilaus saapui tänään ja poltettavaksi valikoitui Jose L. Piedra Petit Casadores (kuulostaa monikolta, mutta olkoon..kielitaitoisempi voi korjata, jos näkee aiheelliseksi 8) ). Sikari maksoi 2,8€ ja täytyy sanoa, että harvoin on missään ollut hinta-laatusuhde näin kohdillaan! Alkuun tuntui, että nyt tuli ostettua aivan tusinatavaraa, mutta noin ensimmäisen kolmanneksen jälkeen sikari pääsi oikeuksiinsa. Oikein maittava yksilö siis oli kyseessä. Toki olen hieman noviisi vielä ja makuhermoni tuskin ovat ihan huippuunsa viritetyt, mutta silti annan kyseisellä sikarille luokassaan kirkkaasti 3,5 tähteä. Kokeilen josko pari kuukautta humissa antaisivat vielä lisää makua ja palaan asiaan.

Tervetuloa foorumille!

Omien (rajallisten) kokemusten perusteella voin todeta JLP:n erottuvan edukseen halpojen kuubalaisten joukossa. Mielestäni JLP:t ovat varsin hyviä ja huomattavasti parempia kuin esim. Quintero tai Guantanamera. Ajattelin itsekin muutaman JLP:n hamstrata talven Sveitsin reissulta, siellä näyttävät maksavan vain vähän reilun euron kipale. 8)
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja Mega » Ti Marras 16, 2010 2:05 pm

Kiitos!

Jep, ero Quinteroon oli kyllä aikamoinen, vaikka ei nekään nyt varsinaisesti kelvottomia ole. Oma talvireissu suuntautuu Aasiaan, niin jää varmaan sikarin ostot väliin.. Mutta eipä tuo täkäläinen hintakaan onneksi taloutta kaada. :)
Käyttäjän avatar
Mega

ViestiKirjoittaja Mega » Ke Marras 17, 2010 10:53 pm

Aliados Puritos hand made Cut Head koettu. Jäätävä. Hintaa oli toki vain 1,8€, mutta kiskalta haettu Meester Hanskin maistuu suussani paremmalta. Ostin näitä kaksi ja se toinen saa kyllä maata humissa maailman tappiin/siihen asti kunnes tila loppuu ja on "pakko" polttaa pois. Toivottavasti maku on edes vähän parantunut siihen mennessä. 1/5.
Käyttäjän avatar
Mega

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Pe Marras 26, 2010 1:37 am

Pakko myöntää että olen vuoden koittanut etsiä Casa Culinaria Orangea. Pakko myöntää että paras sikari mitä hinta/laatu suhteelta on tullut vastaan. Kermainen, pehmeä ja suhteellisen mieto maultaan. Sopii loistavasti myös vieraille tarjottavaksi ketkä eivät sikareja pahemmin ole polttanut.

http://cigarworld.de/shop/detail.php4?artnr=90003947
Kuva
No, we cannot tell you what this is like. You are the boss of your own senses! Taste, evaluate, determine and enjoy!!
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

ViestiKirjoittaja Jaga » Pe Marras 26, 2010 12:50 pm

MarcusVonSaxberg kirjoitti:Pakko myöntää että olen vuoden koittanut etsiä Casa Culinaria Orangea.

Pakko esittää tyhmä kysymys: Onko kyseessä appelsiinilla maustettu aromisikari vai ns. normaali sikari? 8)
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja MarcusVonSaxberg » Pe Marras 26, 2010 7:16 pm

Jaga kirjoitti:
MarcusVonSaxberg kirjoitti:Pakko myöntää että olen vuoden koittanut etsiä Casa Culinaria Orangea.

Pakko esittää tyhmä kysymys: Onko kyseessä appelsiinilla maustettu aromisikari vai ns. normaali sikari? 8)
Ihan tavis :) Noita samalta korporaatiolta löytyy eri värisiä ja eri maista tulleita, niin orange on näistä paras kyllä.
Kuva
No, we cannot tell you what this is like. You are the boss of your own senses! Taste, evaluate, determine and enjoy!!
Käyttäjän avatar
MarcusVonSaxberg

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Sikariarvostelut ja vastaavat