Minun suosikkini top 5

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

Minun suosikkini top 5

ViestiKirjoittaja bic2001 » Su Maalis 07, 2010 8:06 pm

Ajattelin, että tällainen ketju voisi olla mukavaa luettavaa.

Tällä hetkellä listani on tämä.

1. Montecristo Nr. 2
2. Oliva V torpedo
3. Cuaba Salomones
4. Trinidad Reyes
5. Dona Flor selecao robusto

Lista on varmasti jo vuoden päästä muuttunut. Esim Cohibaa en ole maistanut kuin siglo II, jostain syystä olen tavallaan vältellyt niitä. Ehkä olen halunnut ensin etsiä muita makuja joihin sitten verrata tuota tunnetuinta kuningaallista merkkiä.
Käyttäjän avatar
bic2001

Re: Minun suosikkini top 5

ViestiKirjoittaja Jaga » Su Maalis 07, 2010 11:06 pm

Olenkin miettinyt, että top5-listat loistavat poissaolollaan tältä foorumilta. Hyvä että asiaan saatiin muutos. Oma top5-lista saattaa muuttua myös huomattavasti vuoden aikana kun yli puolet humin tuotteista odottelee ensimaistamista. :wink:

1. Montecristo Edmundo
2. Oliva Master Blends 3 Churchill
3. Hoyo de Monterrey Regalos (EL 2007)
4. El Rey del Mundo Robusto Larga Oscuro
5. Hoyo de Monterrey Epicure No. 2

Järjestys ei ole ihan päivänselvä, mutta kärkiviisikko on kuitenkin luultavasti tuo. Monte2 ja VR Classicos jäivät nipin napin kärkiviisikon ulkopuolelle, mutta ansaitsevat kuitenkin kunniamaininnan.
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja Skiido » Su Maalis 07, 2010 11:49 pm

Minulla vähän sama tilanne kuin Jagalla, tosin maisteltuja on hieman enemmän kuin puolet eli 34 ja korkkaamattomia 24 tyyppiä. Nuo maistelemattomat ovat kaikki sellaisia joita en pidä arkisikareina (hinta yli 7 € suomessa), joten listaan tullee muutosta ja hyvinkin paljon. Maistelluista vain kymmenkunta on ei arkisikareiksi laskettavaa.

Partagas Serie P NO. 2
Cienfugos Hot Shot Manduro
Joya de Nicaragua Churchill
Oliva Flor de Oliva Robusto
Sibelius Lonsdale

Nuo pari viimeistä olivat jo aika vaikeita valita, koska tasavahvoja vaihtoehtoja alkoi olla liikaa.
Nuo valitsin sillä perusteella, että mukaan tuli mielestäni tähän asti maistamistani paras arkisikari ja yksi Kanarian tuote, joita harvemmin kehutaan, tuo tosin hinta/laatu suhteeltaan mielestäni vähän ylihintainen.
Skiido

ViestiKirjoittaja elmiguel » Ma Maalis 08, 2010 10:28 pm

Laitan tähän oman viiden kärjen. En osaa asettaa varsinaiseen paremmuusjärjestykseen, mutta tahdon laittaa perustelujen kanssa mitkä päällimmäisenä tulee mieleen.

Edmundo Dantes: El Conde 109, Exclusivo Mexico
Erikoinen 109 koko, muotoilultaan jonkinlainen pyramidin ja double coronan välimuoto. Spesiaalisikari myös maultaan, ehkä jonkinlainen Monten ja Partagasin makujen sekotus. Ehkä parhaiten kääritty sikari, jonka olen polttanut. Näitä on tullut tupruteltua vain kerran, mutta silti jätti erinomaisen vaikutelman. Osansa oli varmasti myös tilanteella, jossa tämän poltin: Olin juuri tullut isäksi ja ajattelin polttaa juhlasikarin pikkuvesselin syntymän kunniaksi.

Cohiba: Esplendidos
Jollain tavalla vierastan Cohibaa, johtuu varmaan merkin yleisestä hehkutuksesta ja epäilevästä luonteestani. Ja todennäköisesti myös hinnasta, sillä en ole uskaltautunut kovinkaan usein edes kokeilemaan kyseistä merkkiä. Ehkä siinä on ollut myös pelko pettymyksestä hinta/laatu -suhteeseen. Ostin kuitenkin Esplendidoksia kolme kappaletta ulkomailta, halvalla kun sain. Vaikka ostin sikari asiallisen oloisesta liikkeestä, niin monta kuukautta oli pelko perseessä, että oiskohan sittenkin väärennöksiä, kun olivat niin halpoja.

Kolmen-neljän kuukauden kuluttua olikin sitten omat synttärit ja uskaltauduin polttamaan yhden pöllin ennakkoluulojen kera. Ikinä ei ole ennakkoluulot samalla tavalla haihtuneet kuin sillä hetkellä, kun ensisauhut imaisin tästä parrusta. Muistan selvästi istuneeni pihalla kivisen tolpan nokassa ja kaikki muu katosi ympäriltä. Kostea ja synkkä marraskuun ilta oli kietonut kaiken pimeään sylelyynsä, mutta tolpan nokassa istuessani sormissani loisti valo, joka piti hetken ajan pimeyden loitolla. Tämä oli todellinen sikarinautinto. Epäilyt feikki-cohiboista saattoi huoletta unohtaa. Tai sitten jos olivatkin feikkejä, en olisi välttämättä aitoja halunnut maistaakaan. Poltin vuoden kuluttua ensimmäisestä Espestä toisen, synttärisikarina senkin. Enää toisella kerralla en kokenut samanlaista "valaistumista" mutta aivan kuten ensimmäisellä kerralla, poltin sikarin lisäksi sormeni. Ei siis ärhäkkää loppua. Näitä on vielä yksi humissa jäljellä, saas nähdä milloin raaskin sen polttaa.

Vegas Robaina: Unicos
Ostin samasta paikasta kuin Cohiba Esplendidosit. Samalla kerralla ostin myö Monten kakkosia ja panin merkille, että Unicosit olivat kalliimpia kuin Montet. Mietin, miten Robainan pyramidit voivat olla Montecriston vastaavia kalliimpia, vaikka Monten kakkoset nauttivat mielestäni jonkinlaista klassikon statusta. Olin poltellut Robainan pienempiä malleja aiemmin, etenkin robustoja ja pitänyt niistä kovasti, mutta pyramidi oli suuri harppaus muihin, aiempiin Vegas Robainan parruihin verrattuna. Ne muutkin olivat, ja ovat kyllä edelleenkin, loistavia mutta Unicos jätti lähtemättömän vaikutuksen. Olin muistaakseni vajaa viikkoa aiemmin kalibroinut makuaistini pyramideille sopivaksi Monten numero kakkosella, mutta silti VR tuli kuin puun takaa ja yllätti positiivisesti.

Unicos on tällä listalla juuri tämän harppauksen ja sen jättämän vaikutuksen takia. Jos ensimmäinen polttamani Vegas Robaina sikari olisi ollut juuri Unicos, se ei löytyisi top 5 -listalla. Mutta kyllä se top kympissä olisi.

Ja kello on nyt niin paljon, että laitan loput myöhemmin kun meni taas tarinoinnin puolelle...
Käyttäjän avatar
elmiguel

ViestiKirjoittaja noviisi » Ke Huhti 14, 2010 9:30 pm

I Partagas Coronas
II Partagas Shorts
III Ramon Allones Small Club Coronas

IV & V Kaksi seuraavista aakkosjärjestyksessä olevista:

Bolivar Belicosos Finos
Bolivar Bonitas
Bolivar Gold Medal
Partagas Serie D Nr 4
Ramon Allones Specially Selected

Moni sikari on kuitenkin vielä kokonaan kokematta ja näytteiden kappalemäärällä kukaan kokenut sikariniekka ei järjestykseen pöllejä laittaisi, mutta minäpä laitan, koska en kuulu kokeneiden joukkoon. En ainakaan lähimpään kymmeneen vuoteen.
:urpo2:
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja eemeli » To Huhti 22, 2010 10:47 am

Ottamatta kantaa omiin suosikkeihini, tässä vähän Cigar Aficionadon tarjoamaa dataa kuubalaisten sikarien myynnistä (jos jotakuta sattuu kiinnostamaan). Ohessa lista vuonna 2009 maailmalla eniten myydyistä kuubalaisista sikareista. Suluissa %-osuus yhteenlasketusta kappalemääräisestä myynnistä:

1. No. 4 (8 %)
2. Romeo y Julieta Cazadores (5 %)
3. Romeo y Julieta No. 2 (4 %)
4. Partagas Serie D No. 4 (4 %)
5. Montecristo No. 5 (3 %)
6. Partagas Millefleur (3 %)
7.Quintero Brev,(3 %)
8. José L. Piedra Cremas (3 %)
9. Romeo y Julieta No. 3 (2 %)
10. Cohiba Siglo II (2 %)
11. José L. Piedra Petit Cazadores (2 %)
12. Romeo y Julieta Romeo No. 1 (2 %)
13. Montecristo No. 2 (2 %)
14. Montecristo Edmundo (2 %)
15. Hoyo de Monterrey Epicure No. 2 (2 %)

Sama lista merkeittäin:
1. Montecristo (21 %)
2. Romeo y Julieta (17 %)
3. José L. Piedra (14 %)
4. Cohiba (11 %)
5. Partagas (11 %)
6. Hoyo de Monterrey (6 %)
7. Quintero (5 %)
8. H. Upmann (3 %)

Vuonna 2009 Habanos SA:n liikevaihto oli arviolta 360 miljoonaa US dollaria (8% tiputus verrattuna vuoteen 2008). Myynnin odotetaan laskevan myös tänä vuonna, jolloin odotetaan myytävän noin 100 miljoonaa sikaria.
Käyttäjän avatar
eemeli

ViestiKirjoittaja Lauri » Pe Huhti 23, 2010 6:51 pm

1. Bolivar Belicosos Finos
2. H.Upmann Magnum 46
3. Vegas Robaina Unicos
4. Hoyo De Monterrey Le Hoyo du Roi
5. Hoyo De Monterrey Petit Robusto

Nämä tuli siis ensimmäisinä mieleen, mieluisimmista sikareista, huomenna mahdollisesti jotain muuta.
Cao puuttuu listalta ja Padron ja Partagas ja ja ja.... monta muutakin hienoa sikaria. Ei tällaisia listoja pitäisi tehdä... :D
Lauri

ViestiKirjoittaja zipa » Su Touko 23, 2010 4:13 pm

Ei välttämättä top-5, mutta listaan viisi "vaikutuksen tehnyttä" sikaria. Ei missään erityisessä järjestyksessä.

- Boli BF
- Fuente Hemingway Short Story
- Padron Anni M.
- La Aurora Sublimes
- Rafael Gonzales PE
Käyttäjän avatar
zipa

ViestiKirjoittaja Tomassino » Ke Kesä 23, 2010 8:53 pm

Kuva

Tämä kuva sopiikin hyvin tänne. Viisi robustoa (tai neljä ja 4/5)...
Kuva
*Vitolakritiikin lyyrinen Rocco*
Käyttäjän avatar
Tomassino

ViestiKirjoittaja Kumppari » Ke Kesä 23, 2010 10:27 pm

Jaa-a...saattaa muuttua hyvinkin nopeasti, mutta näillä mennään:

1. La Flor De Cano Grande Corona
2. Sibelius Demi-Tasse
3. Sibelius Corona
4. Hoyo De Monterrey Coronation
5. Joa De Nigaragua Piccolinos
Luomun ja käsityöläisten ystävä!
Käyttäjän avatar
Kumppari

ViestiKirjoittaja noviisi » To Kesä 24, 2010 8:06 am

Kumppari kirjoitti:Jaa-a...saattaa muuttua hyvinkin nopeasti, mutta näillä mennään:

1. La Flor De Cano Grande Corona

Wau, mistä olet tuollaisen pötkylän löytänyt? Onko peräti lähiaikoina hankittu?
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Kumppari » To Kesä 24, 2010 9:28 am

Havanna-Aitasta mulle se vanhempi nainen noita lykkäsi 5 kpl mukaan tuossa viime vuoden alussa. Kolme on vielä jäljellä. Lisää ostan varmasti kun loppuvat. Muistaakseni ovat vieläpä edullisia.
Käyttäjän avatar
Kumppari

ViestiKirjoittaja Jaga » To Kesä 24, 2010 11:04 am

Kumppari kirjoitti:Havanna-Aitasta mulle se vanhempi nainen noita lykkäsi 5 kpl mukaan tuossa viime vuoden alussa. Kolme on vielä jäljellä. Lisää ostan varmasti kun loppuvat. Muistaakseni ovat vieläpä edullisia.

Onko kyseessä siis kuubalainen LFdC Gran Corona? Nettilähteiden mukaan sen valmistaminen lopetettiin 1992, joten lienee melkoisen harvinainen nykyään. Täytyypi suunnata havanna-aittaan lähiaikoina jos siellä on noita tarjolla. :shock:
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja noviisi » To Kesä 24, 2010 12:17 pm

Jaga kirjoitti:
Kumppari kirjoitti:Havanna-Aitasta mulle se vanhempi nainen noita lykkäsi 5 kpl mukaan tuossa viime vuoden alussa. Kolme on vielä jäljellä. Lisää ostan varmasti kun loppuvat. Muistaakseni ovat vieläpä edullisia.

Onko kyseessä siis kuubalainen LFdC Gran Corona? Nettilähteiden mukaan sen valmistaminen lopetettiin 1992, joten lienee melkoisen harvinainen nykyään. Täytyypi suunnata havanna-aittaan lähiaikoina jos siellä on noita tarjolla. :shock:

Tuotapa juuri itsekin ihmettelin. Älä ehdi HA:han ennen minua, tai jätä edes pari varastoon! :lol:
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Kumppari » To Kesä 24, 2010 4:20 pm

Jaga kirjoitti:Onko kyseessä siis kuubalainen LFdC Gran Corona? Nettilähteiden mukaan sen valmistaminen lopetettiin 1992, joten lienee melkoisen harvinainen nykyään. Täytyypi suunnata havanna-aittaan lähiaikoina jos siellä on noita tarjolla. :shock:

Jep, eli muistin tuon nimen hieman väärin, juurinkin Gran Corona ja en siis puhu buulsittiä, kuvankin otin ja tänne sen laitan, kunhan kuvablogi rupeaa taas toimimaan...ja käsittääkseni tätä merkkiä ei valmisteta Kuuban ulkopuolella?!

Ja vanhaltahan nuo hieman vaikuttavatkin, netin mukaan yksi viidestä käsin kääritystä sarjasta.
Käyttäjän avatar
Kumppari

Seuraava

Palaa alueelle Sikariarvostelut ja vastaavat