Laatuvaihtelua...

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

Laatuvaihtelua...

ViestiKirjoittaja lauritervo » Ti Heinä 12, 2011 1:49 am

Minua on usein askarruttanut kysymys, että onko käsintehtyjen, etenkin kuubalaisten, sikareiden epätasalaatuisuus ajan ilmiö johtuen mahdollisesti niiden ylisuuresta kysynnästä? Omalle kohdalleni on sattunut liian usein verenmaku suussa tiukaksi kääritty sikari. Sellainen, että tekohetkellä on porukalla naurettu ”laita vielä lisää!”. Mielestäni käsintehtyjen sikareiden polttaminen tai kuubalaisten sikarien polttaminen ei pitäisi olla mikään itseisarvo, vaan ainoastaan HYVIEN sikareiden polttaminen. Siksi turhauttaa ajoittain maksaa koko laatikollisesta kun osan joutuu laittamaan sivuun. Meneekö muuten suurin osa parhaiden käärijöiden rullaamista huippuyksilöistä joillekin maksukykyisille ja vaikutusvaltaisille eliiteille?

Miten nämä laatuvaihtelut ovat mielestänne selitettävissä? Älkää please tylyttäkö tylysti ”Ne ovat käsityötä” :)

Kiittäen,
Late
lauritervo

Re: Laatuvaihtelua...

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ti Heinä 12, 2011 10:27 am

Vastaan tylysti sanomalla: Se on kommunistinen Kuuba :wink: Huonosti palkattuja työntekijöitä ei aina paljon nappaa tehdä priimaa, kun siitä ei makseta.

Toisekseen kuubalainen sikari tarvitsee toimiakseen kunnolla tiukemman vedon kuin muut. Eli muissa sikareissa tuulitunnelit toimivat makunsa puolesta, mutta tuulituneli-kuubalainen on kakkaa. Mielummin poltan tiukan ja maultaan toimivan kuubalaisen kuin löysän ja pahanmakuisen. Eli kuubalaisissa se marginaali hyvän ja vähän tiukan ja täysin tukossa olevan sikarin välissä on kapeampi, siksi enemmän tukkoisia.

Kolmanneksi: Elä sen kanssa. Jos ostat boksin kuubalaisia, mukana tulee aina muutamia tukkoisia. Ne tavallaan kuuluu hintaan. :mrgreen: Jos maksat kunnon preemion, vaikka Behiken hintaisen, ei tukkoisia ole. Myös sikarikauppiaalle voi maksaa preemion siitä, että hän valitsee sinulle hyvinkäärityn sikarin/laatikon.

Neljänneksi: draw poker
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja lauritervo » Ke Heinä 13, 2011 2:01 pm

OK, kiitos kattavasta vastauksesta! Kyllä pystyn elämään asian kanssa 8)
lauritervo

ViestiKirjoittaja bic2001 » Ke Heinä 13, 2011 10:12 pm

Niin minäkin kuvittelin pystyväni elämään, mutta eräänä kauniina kesäiltana tapahtui seuraavaa, joka opetti minulle, että kaksi on liian vähän.

Lähdimme kalaan kaverini kanssa ja otin mukaani kaksi Kuubalaista sikaria Hoyo de Monterreyn Epicura specialeja.
No leikkasin sikaria siinä uistellessa ja aloin sytytellä sitä, niin eiköhän kaverini saanut juuri kalan ja alkoi siinä keikuttaa venettään nin, että sytkärini tippui mereen. No tilanteen jälkeen ajattelin, että eipä tässä mitään onhan minulla aina vara sytkäri matkassa. Tämä olikin täysin totta, mutta vielä parempi olisi ollut jos sytkärissä olisi ollut kaasua. Koska kalakaverinikin on innokas sikarin polttaja (tosin vain minun tarjoamien ja ilmaisten) tarjosin hänelle toisen ja samalla ilmaisin lievän huoleni tulen putteesta. No hänellähän on aina tulta mukana hän kehuskeli, mutta tosin ei nyt ollutkaan kun katos kalalta haiseva takki on näköjään ollut pesussa hänen emännän toimesta ensimmäisen kerran seitsemään vuoteen ja hänen emännän typerys oli tietenkin tyhmyyksissään tyhjentänyt takin kaikista hyödyllisistä käyttöesineistä ennen pesukonetta. "Eikö se tajua mistään mitään?"

Hetken mietittyämme totesimme bensaa meillä olevan tankissa ja kipinääkin sytkärissä, joten maihinnousu operaatio tulentekoa varten lienee paikallaan. Lähes käteni ja tukkani polttamalla saimme kuitenkin tulen nopeasti ja hieman liiankin nopeasti syttymään ja siten sikareitakin saattoi alkaa noutiossa sytytetyillä puutikuilla vihdoin sytyttelemään.

Kuinkas kävikään. Minun yksilöni oli aivan tolkuttoman tukossa, eikä sikarista saanut mitään irti. Sitä hetken rukattuani ja puristeltuani lähti käärelehdetkin irti ja heitin sikarin lopulta noutioon. Samalla hetkellä ystäväni yritti piristää tunnelmaani mm seuraavalla tavalla.

" Ai oliks siin jotain vikaa?"
"Tää mun on kyl tosi hyvä, just sopiva veto"
"Nääks mikä savu täst lähtee?"
"Oliks tääki Kuubalainen sikari?"
"Musta ne Nigaracualaiset on ehkä kuitenkin parempii, jotenkin vaan laadukkaamman oloisia"
"Jos sä haluut niin mä voin jättää täst sul viimesen tuuman"

:mrgreen:
Käyttäjän avatar
bic2001

ViestiKirjoittaja Omskakas » To Heinä 14, 2011 4:26 pm

bic2001 kirjoitti:" Ai oliks siin jotain vikaa?"
"Musta ne Nigaracualaiset on ehkä kuitenkin parempii, jotenkin vaan laadukkaamman oloisia"

Kuva
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja Tomassino » To Heinä 14, 2011 4:49 pm

bic2001 kirjoitti:Samalla hetkellä ystäväni yritti piristää tunnelmaani mm seuraavalla tavalla.
" Ai oliks siin jotain vikaa?"

Kuva
"Omiituinen höpööttäjä..."
Kuva
*Vitolakritiikin lyyrinen Rocco*
Käyttäjän avatar
Tomassino

ViestiKirjoittaja seimi » Ti Heinä 19, 2011 10:51 am

Ja maissa näin:

"Mitä ... eeeiiii ... kyllä mä ihan yksin kalaan lähdin ... ai niinkö väitti ...
Käyttäjän avatar
seimi

ViestiKirjoittaja lauritervo » La Syys 17, 2011 9:12 pm

Palatakseni aiheeseen sikarin tiukkuus; kun yleisesti ajatellaan että tiukan sikarin veto paranee humidorisäilytyksessä, tarkoittaako tämä sikarin lepäämistä "vapaassa kasassa" humissa? Ts. pääseeköhän veto paranemaan täydessä sikarilaatikossa?

Olen huomannut että kannattaa aina tilata vähintään pari-kolme testisikaria kerralla per merkki, varsinkin kun on kyseessä kuubalaiset sikarit. On hiukka hanurista kun joskus tilasin CW:stä parikymmentä pötkylää joista noin puolet oli polttokelvottomia. Siis oikeasti niin tiukkoja ettei ilmaa tullut juuri läpi. :urpo2:
lauritervo

Palaa alueelle Sikariarvostelut ja vastaavat