Mysteerien ketju

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

Re: Mysteerien ketju

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ma Syys 09, 2013 8:13 pm

Kaikkein hubaisinta oli, että sä arvasit mun Cohiban Ra:ksi ja mä sun RA:n Cohibaksi. Mutta hittolainen olivat samankaltaisia. Tuo Superiores on mulle ihan uusi tuttavuus ja niitä on kyllä saatava lisää. Nuori sikari ja maistuu hyvin iätetyltä Cohibalta. Kuka niitä enää tämän jälkeen kaipaa? :sigge:
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja seimi » Ma Syys 09, 2013 8:15 pm

Hieno skaba! Tätä perinnettä on ihan hirveän viihdyttävää seurata täältä sivusta. Ja jätkät parantaa kuin sika juoksuaan. Näen kolme kautta kolmosen lähitulevaisuudessa.
Käyttäjän avatar
seimi

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ma Syys 09, 2013 10:00 pm

Hyvä kisa oli eikä vihol... vastust... kanssakilpailijallakaan mennyt hullummin, vaikka voitto tulikin tänne Pohjanmaalle. :mrgreen:

Oli ihan pakko käydä polttamassa tuo Punch RS, joka oli Noviisilla ekana sokkopöllinä. On se muuten vaan muuttunut hyväksi röökiksi. Näitä polteltiin joskus 2010 paikallisten foorumilaisten minitapaamisessa. Eivät vielä silloin olleet oikein mistään kotoisin. Olivat sellaisia puisevan tanniinisia, korkeintaan kolmen tähden sikareita. Nyt tanniinisuus on kadonnut ja tilalla on kermaisuus ja kiva mausteinen takapotku, seassa vivahteita, joita minun kaltaiseni puuturpa ei useimmiten saa edes kiinni. Loppua kohden sikari vielä paranee. En sinänsä ihmettele, että Noviisi veikkasi tätä kymppivuotiaaksi, mutta nostan hattua siitä, että osasi pamauttaa merkin oikein Punchiksi.

Toinen valintani Noviisin päänmenoksi, Epicure 1 oli ihan tarkoituksella vähän helppo. Epi on tästä kokoluokasta ehkä selkeästi erilaisin maultaan. Halusin tietää ylipäänsä, että onko sokkotunnistaminen mahdollista. On se. Mutta eipä Noviisin tarvinnut edes arvuutella tätä.

Kolmas, Siglo IV lähti matkaan, koska tiesin, että Noviisi ei oikein välitä Cohibasta. Piti kokeilla maistuuko se Cohiba erilaiselta, jos siinä ei ole vyötä ympärillä. Ja maistuihan se, ilmeisesti ihan hyvältä. Mautkin sieltä löytyivät ihan oikein, mutta tuo yksilö taisi olla Noviisin eka hyvä Cohiba, kun makujen yhdistäminen merkkiin ei onnistunut. :lol: Cohiba on silleen semivaikea, koska maun perusteella Cohiban voi arvata kuuluvan mahdolliseen joukkoon, mutta kohdistaminen juuri oikein on vaikeaa (niin kuin oli nähtävissä). Tämä yksilö oli muuten sikarikauppiaan käsinvalikoimasta laatikosta eikä mikään satunnainen pökäle.

Loppukaneettina täytyy sanoa, että vaikka sokkotunnistelu on oikeasti älyttömän vaikeaa, voi joskus näköjään oikeiden tähtien alla olla mahdollista saada osumiakin. Ja edellisellä tarkoitan lähinnä itseäni. :D
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja noviisi » Ma Syys 09, 2013 10:55 pm

Mun mielestä molempien varmimmat vastaukset on niitä pöllejä, joita tunnistaja on polttanut eniten. Ainakin mun kohdalla. Jos vaan jaksaa poltella paljon kaikkea vuosikaudet, niin eiköhän ala sokkotunnistaminenkin onnistua. :D

Kyllä mä oon tänä vuonna polttanut pari muutakin hyvää Cohibaa, eli ei ollut tuo ensimmäinen hyvä, mutta todellakin vahvin. Keväällä polttamani Coronas Especiales mahtuu varmaan tämän vuoden top kymppiin.
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ma Syys 09, 2013 10:59 pm

noviisi kirjoitti:Mun mielestä molempien varmimmat vastaukset on niitä pöllejä, joita tunnistaja on polttanut eniten. Ainakin mun kohdalla. Jos vaan jaksaa poltella paljon kaikkea vuosikaudet, niin eiköhän ala sokkotunnistaminenkin onnistua. :D

Totta tämäkin. Muistakaahan lapset poltella enemmän sikareita siellä vastaanottimienne ääressä! :sigge:
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ti Syys 10, 2013 6:21 am

Omskakas kirjoitti:
noviisi kirjoitti:Mun mielestä molempien varmimmat vastaukset on niitä pöllejä, joita tunnistaja on polttanut eniten. Ainakin mun kohdalla. Jos vaan jaksaa poltella paljon kaikkea vuosikaudet, niin eiköhän ala sokkotunnistaminenkin onnistua. :D

Totta tämäkin. Muistakaahan lapset poltella enemmän sikareita siellä vastaanottimienne ääressä! :sigge:

Tällä rikoit ainakin seitsemää lakia. :mrgreen:
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Omskakas » Su Loka 13, 2013 1:18 pm

Revanssimysteeri #1

Boksiprässätty petit corona. Lähetin Noviisille palkintosikarin (oikeasta arvauksesta) mukana itsekin boksiprässätyn petit coronan ilman vyötä. Liekö se homppeli pistänyt saman sikarin takaisin? :lol:

Kylmämaku makeaa tupakkia. Veto pikkasen löysä. Runko keskivahva. Makuna läpi sikarin leipäisyys. Mukana vähän maustetta, ripaus kermaa ja tupakkaa. Sellanen hyvä sikari, muttei mitään erityistä. Alan miettimään, mitä boksiprässättyjä pikkukokoroita Noviisin humissa olisi... Ehkä Montea, Partyä, Diploa, Bolia, Punchia. Tuskin ERDM:ää, Upmania, RG:tä. Maut viittaavat aika vahvasti Diplon nelkkuun. Mutta Diplo on sellanen välimalli makumaailmaltaan, joten mysteeri voisi olla melkein mitä vaan.

Sanon silti Diplo 4 08-09

:piippu: :piippu: :piippu: 1/2
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja noviisi » Su Loka 13, 2013 2:13 pm

Omskakas kirjoitti:Revanssimysteeri #1

Boksiprässätty petit corona. Lähetin Noviisille palkintosikarin (oikeasta arvauksesta) mukana itsekin boksiprässätyn petit coronan ilman vyötä. Liekö se homppeli pistänyt saman sikarin takaisin? :lol:

Kylmämaku makeaa tupakkia. Veto pikkasen löysä. Runko keskivahva. Makuna läpi sikarin leipäisyys. Mukana vähän maustetta, ripaus kermaa ja tupakkaa. Sellanen hyvä sikari, muttei mitään erityistä. Alan miettimään, mitä boksiprässättyjä pikkukokoroita Noviisin humissa olisi... Ehkä Montea, Partyä, Diploa, Bolia, Punchia. Tuskin ERDM:ää, Upmania, RG:tä. Maut viittaavat aika vahvasti Diplon nelkkuun. Mutta Diplo on sellanen välimalli makumaailmaltaan, joten mysteeri voisi olla melkein mitä vaan.

Sanon silti Diplo 4 08-09

:piippu: :piippu: :piippu: 1/2

Olin tuossa juuri sytyttänyt iltapäiväpöllin ja sitten muistin, että perskuta, tänään piti polttaa sokkopölli. No, se siis unohtui, eli jää lähipäivien hommaksi. Sama pää kesät talvet...

Ai sama sikari? Se on siis Diplo nelkku vai? :mrgreen:
Ei, polttamasi ei ollut lähettämäsi sikari, mutta näköjään onnistuin silti hämäämään. Taas sama naama: :mrgreen:
Mainitsemiesi "varmojen" lisäksi löytyy kyllä ERdMiä, RG:t taitaa olla poltettu ja Upmann PC:tä ei ole koskaan ollutkaan. Sitä pitäisi kyllä joskus maistaa.

Kun aloittaa sokkopöllin polttamisen, niin on ihan hyvä käyttää mittanauhaa eka. Taas -> :mrgreen:
Ihan hyviä luonnehdintoja päämauista. Jaa välimalli vai? No, onhan MRN kuvaillut tätä ehkä vähiten tyypilliseksi Bolivariksi. Diplot maistuvat joskus Bolivarilta, joten arvostan arvaustasi. Pituutta oli muutama milli PC:tä vähemmän ja rinkikin hieman 42:ta ohuempi, vaikka yritin valita mahdollisimman paksun yksilön, josta ehkä johtuu mainitsemasi löysyyskin. Sikari oli siis Bolivar Bonitas vuodelta 2006. Mä olen tykännyt noista, vaikka tuosta -06 boksista en olekaan kahta enempää vielä ehtinyt polttaa. Kohta ne kuitenkin alkavat olla jo valmiita ja vuosi sitten polttamani yksilö oli pahuksen hyvä, joten pitänee siirtää laatikko humin pohjalta vähän helpommin tavoitettavaksi.

:bisse:
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Omskakas » Su Loka 13, 2013 5:07 pm

noviisi kirjoitti:Ai sama sikari? Se on siis Diplo nelkku vai? :mrgreen:

Mind games. 8)

Kun aloittaa sokkopöllin polttamisen, niin on ihan hyvä käyttää mittanauhaa eka. Taas -> :mrgreen:
Ihan hyviä luonnehdintoja päämauista. Jaa välimalli vai? No, onhan MRN kuvaillut tätä ehkä vähiten tyypilliseksi Bolivariksi. Diplot maistuvat joskus Bolivarilta, joten arvostan arvaustasi. Pituutta oli muutama milli PC:tä vähemmän ja rinkikin hieman 42:ta ohuempi, vaikka yritin valita mahdollisimman paksun yksilön, josta ehkä johtuu mainitsemasi löysyyskin. Sikari oli siis Bolivar Bonitas vuodelta 2006. Mä olen tykännyt noista, vaikka tuosta -06 boksista en olekaan kahta enempää vielä ehtinyt polttaa. Kohta ne kuitenkin alkavat olla jo valmiita ja vuosi sitten polttamani yksilö oli pahuksen hyvä, joten pitänee siirtää laatikko humin pohjalta vähän helpommin tavoitettavaksi.

Tiedätkö, kun hain pöllin humista tuli mieleeni verrata sikaria petit coronoihin, koska tiesin, että sinulla on bonitaksia. Sitten päätin, että yritän arvata pöllin makuprofiilin perusteella, en halvan tempun. :sigge:

Mulla on boksi -07 bonitaksia ja ei tuo oikein millään sopinut samaan kuvaan. Ne on olleet kaikki rungoltaan täysiä ja joskus täysi ++ ja aika selvästi bolivaarisia. Ei sopinut täydellisesti kyllä Diploihinkaan, mutta Diplot onkin sellaisia - kuten sanoin - välimalleja. Sen voi sotkea melkein mihin vaan.
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja noviisi » Ti Loka 15, 2013 6:46 pm

Hyvää iltaa,

Se oli Omskakasin sokkopöllin aika taas vaihteeksi. Tehtävä tämän Petit Coronan suhteen oli selkeä, mutta silti perin vaikea. Erikoismaininta sikarivyöstä, jossa komeili kaikille tuttu kummajainen, antajansa avatarin mukainen trollinaama.

Sikari oli rakenteellisesti melko tiukka paketti, vedoltaan erinomaisen tiukahko ja massaltaan 10,54g. Kylmää tuoksua ei juuri ollut. Leikkauskohdassa latoa ja kylmässä vedossa samaa hökkeliä valkopippurin ja chilin kera.
Ensimmäinen kolmannes muistutti hyvin paljon Punchin läsnäolosta, kaksi seuraavaa täyttä Bolivaria.
Paahdettu tupakka oli läsnä koko ajan ja muina makuina löytyi valkopippuria, joka oli alussa hyvin voimakasta allaan kaukaista hedelmäistä makeutta. Kellarin kautta vaihdettiin kuivaan maaperään ja sillä perusmaulla mentiinkin loppuun asti. Maukkaan tervaista kokkoa lopussa. Maku kauttaaltaan herkullinen ja näpeille asti sai imeskellä - tiukkuudestaan johtuen puolentoista tunnin ajan. Jälkimaku pitkä ja tuntuva bolivariaaninen tupakka. Erittäin hyvä sikari! Lähes koko sauhuttelun ajan oli deja-vu tunnelma - olen siis polttanut vastaavan patukan aiemminkin. Pelaako Omskakas kanssani muistipeliä?

Mikä?
Teoreettisia mahdollisuuksia Bolivar, Punch, Diplomaticos, Montecristo ja Por Larranaga. Voihan kekkula, jos se kelmi on mua Diplolla nakannut, koska en anna sitä vastaukseksi. Antaa siis hämääjän mind gamesien jäädä omaan arvoonsa. Voi hyvä sylvi, jos tämä oli peräisin siitä omituisesta ja laadultaan sateenkaarimaisesta Montelaatikostaan, koska en myöskään siihen ole taipuvainen maun perusteella uskomaan. Por Larranaga? Liian vahva, eikä ihan muutenkaan täydellisesti täsmää, maku oli kuivempi. Punch? Nii-in. Voisi olla, mutta ei tänään.
Vastaus: Bolivar Petit Corona LRE ENE10.
Tässä vaiheessa kirjoitusta jälkimaku antaa erittäin Bolivar-tyyppistä kuivuutta kielen takaosan reunoille, joten olen varma vastauksestani. :)

Kiittää ja kumartaa hyvästä pöllistä! :bisse:
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ti Loka 15, 2013 8:08 pm

Ilmeeni kun me arvataan toistamiseen sikareita väärin päikseen.

Kuva

Diplo 4 OPM ENE 09

Diplo on tollanen välimalli, jonka voi arvata melkein miksi vain. :lol: Valkkasin sulle boksin jämistä tiukimman yksilön, koska tiedän, että sikarimakusi on sama kuin naismakusi (tykkäät tiukoista nelivuotiaista). :roll:
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja noviisi » Ti Loka 15, 2013 8:21 pm

Ai saaddana! Sulta pääsi lipsahdus freudilaisittain ja mä en käyttänyt sitä hyväkseni!?&%¤#/RRRRR!
No, tällaista tää on. Ja samanlaisena tulee jatkumaan... Hauskaa silti!

Jahka mä saan käsiini jotain ikäloppuja pre-embargoja, niin lähetän sulle jotain mistä pidät. Yli kuuskymppisen. Ja löysän sellaisen. :lol:
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Omskakas » Ti Loka 15, 2013 8:50 pm

noviisi kirjoitti:Ai saaddana! Sulta pääsi lipsahdus freudilaisittain ja mä en käyttänyt sitä hyväkseni!?&%¤#/RRRRR!
No, tällaista tää on. Ja samanlaisena tulee jatkumaan... Hauskaa silti!

Itse asiassa sikarin vedon löysyydestä tajusin, ettei se voi olla lähettämäni. Mutta ennen ekaa imaisua kävi kieltämättä mielessä.

Jahka mä saan käsiini jotain ikäloppuja pre-embargoja, niin lähetän sulle jotain mistä pidät. Yli kuuskymppisen. Ja löysän sellaisen. :lol:

GILFit on ollu aina lähellä sydäntä. Can't wait! :sigge:
Käyttäjän avatar
Omskakas

ViestiKirjoittaja noviisi » Su Marras 24, 2013 9:26 pm

Kevyt yhteenveto pikkujoulujuhlan sokkopolttelusta.

Porukka kömpi viiden molemmin puolin paikalle ja sokkopöllien polttelun aloitti kukin haluamallaan hetkellä ruokailun molemmin puolin. Sokkopolttelussa oli tarkoitus tunnistaa oikea sikari kymmenen annetun kuubalaisen vaihtoehdon joukosta, sikarin ollessa kokoa Petit Corona. Osanottajia oli kaksitoista henkilöä. Sikarin sai kukin valita lautaselta vetomieltymystensä mukaan. Pikkuhiljaa lautanen sitten tyhjenikin, vain kaksi jäi jäljelle tuodusta kuudestatoista. Joillekin maistui erittäin hyvin ja jotkut eivät pitäneet ollenkaan. Savolainenkin mainitsi jostain teollisuuskemikaalista... mitälie tinneriä haistellut... :mrgreen:

Veikkauksia sateli hissukseen sätkien sammuttua. Vastaustulosten hajonta oli lähes täydellistä. Yhtä merkkiä yhdeksästä ei arvattu ollenkaan (Sancho Panza), Upmann sai kolme ääntä, Punch ja RyJ kaksi ääntä, loput merkit yhden äänen.
Oikeita vastauksia oli tasan yksi ja siinä myös vuosikerta osui oikeaan. Täydellinen suoritus siis. Kunnian ja sikariprofessorin arvonimen voitti itselleen herra Girs. Aplodit loistavasta suorituksesta! Sikarihan oli Por Larranaga Petit Corona.

Kaikki antoivat veikkaustensa ohella polttelukokemukseensa perustuen sikarista oman makunsa mukaisen arvosanan yhdestä viiteen tähteä. Keskiarvosana kaikkien antamista pisteistä on tasan kolme tähteä. Ihan hyvä pölli siis. Vielä lisämainintana, että Girsin antama arvosanakin oli sama kuin keskiarvopisteet.

:bisse:
Käyttäjän avatar
noviisi

Edellinen

Palaa alueelle Sikariarvostelut ja vastaavat