El Rey del Mundo Robusto Oscuro (Honduras)

Oliko hyvää? Suosittele täällä. Ei vai? Purnaa tähän.

Valvoja: Lasse

El Rey del Mundo Robusto Oscuro (Honduras)

ViestiKirjoittaja MM » La Tammi 12, 2008 10:32 pm

En ole useaan viikkoon poltellut sikareita, vielä vähemmän kirjoittanut niistä. Päätin tänään torjua molemmat puutteet, kun parvekeolosuhteet sikarin polttamiselle eivät olleet kovin vastahankaiset.

Käsiini osui Hondurasista peräisin oleva El Rey del Mundo Robusto Oscuro, jonka olin siirtänut matkahumiin jo pari päivää sitten. Olen ollut havaitsevinani, että tämä saattaa auttaa sikarin toiminnassa.

Kyseessä ei siis ole kuubalainen sikari, vaan USA:n markkinoille tuotettu rinnakkaisvalmiste, jolla ei tuotenimen ja vyön lisäksi ole oikeastaan mitään tekemistä "aidon asian" kanssa - kuubalaiset ERdM:t ovat hyvin luonteikkaita ja erikoisia. Sikari saattaa tosin olla saatavilla jollakin toisella tuotenimellä myös Euroopassa.

Kuten nimi sanoo, tämä on todella tumma sikari, itse asiassa musta kuin tropiikin yö. Se on kääritty hauskasti paperiin ja vyö sen ympärille, joten kerrankin vyön irrottaminen on vaivatonta ja sikari pysyy vaivatta ehyenä. Tumma wrapper on paksua ja karheaa kuin santapaperi, mutta siitä huolimatta leikkaantuu ja myös palaa erinomaisesti. Veto on aika kevyt, "amerikkalaiseen makuun".

Ulkonäkö saattaa herättää odotuksia vahvasta sikarista. Se onkin sangen täyteläinen, mutta ei kuitenkaan erityisen voimakas. Mausta voi hakea eksoottisia hedelmiä ja melassia. Polttamani sikari oli ostettu lokakuussa 2005, ja on siis ainakin 2,5 vuotias. Tämäkin ikä on jo muuttanut sikaria: nuoruuden uho on kadonnut ja rauhoittunut. Nyt sikari on sangen tyylikäs ja tasapainoinen. Voi olla että lisäikä sitä vielä parantaa.

Kaiken kaikkiaan sikari tarjosi miellyttävän poltteluhetken, jonka vietin kuuntelemalla Aristoteleen kantapää -radio-ohjelmaa podcastina. Sangen miellyttävää. Unohtumaton elämys tämä sentään ei ollut.
- MM
Käyttäjän avatar
MM

Palaa alueelle Sikariarvostelut ja vastaavat