tislattu vesi ?

Sikarinpolttoon liittyvä välineurheilu tänne (humidorit, leikkurit, tupperdorit, jne... )

Valvoja: Lasse

Re: tislattu vesi ?

ViestiKirjoittaja mto » La Loka 24, 2009 5:58 pm

verbber kirjoitti:Onko tietoa mistä apteekista tätä Fresenius Kabi:n Octaviaa saa? Soitin kolmeen lähimpään niin niissä on vain Baxterin tuotteita.

siis mikä on vikana? ite oon käyttäny apteekin tislattua vettä (merkiltä vaihtelevat) ja hyvin toimii.
Nuoresta alkoholistista, vanhaksi alkoholistiksi..
Käyttäjän avatar
mto

ViestiKirjoittaja lubino » La Loka 24, 2009 6:48 pm

Baxteria oon käyttäny lähes aina, sitä täällä myydään.
Ei ole ollut valittamista... :)
Women smoke our Cohibas.Ride our Harleys.Drink our Glenlivet.
Perhaps women could keep their hands to themselves.
-IWC watches-
Käyttäjän avatar
lubino

ViestiKirjoittaja RyJ » La Loka 24, 2009 9:27 pm

Carlake Akkuvesi on täällä käytössä. Mielestäni turha maksaa puolet kalliimpaa hintaa vain sentakia, että sitä myydään apteekissa.

Jokainen tavallaan toki.
RyJ

ViestiKirjoittaja verbber » Su Loka 25, 2009 9:38 am

Olen käyttänyt kolme kuukautta sitten hankitussa humissa Bernerin ionivaihdettua akkuvettä. Huomasin kuukausi sitten että sikareissa alkaa olla jokin outo sivumaku... Vaikea kuvailla mitä se vastaisi, ei ihan alkoholia mutta ehkä jotain puhdistusainetta tms. Kuukauden jälkeen totesin että sivumaku on tullut kaikkiin sikareihin mitä olen nyt polttanut (+10kpl, eri Kuubalaisten valmistajien eri mallisia). Samoja mitä olen polttanut vuosia huomaamatta mitään vastaavaa makua.

Googlettelin aiheesta ja vastaan tuli kirjoituksia jotka puhuvat steriilin veden puolesta. Tosin koska kyseessä on internet ja keskustelupalstat, faktat voivat olla sekoittunut fiktioon.. Tässä muutama mitä löysin uudelleen:
Steriiliä vettä ei kannata laittaa akkuun, eikä akkuvettä humidoriin. Akkuvedestä on poistettu kaiken näköiset mineraali yms. huikkaset, steerilistä vedestä on tapettu kaikki eloperäinen ja poistettu mikrobi- yms. toimintaa auttavat ainekset.
Tekniikan Maailma-lehdessä testi akkuvesistä, jossa ilmeni, että laatu oli perin kirjavaa.

Jos steriili vesi maksaa noin 1,5e/litra enemmän ja ainakin minun käytössä sitä kuluu kohtalaisen vähän niin aika pieni kustannuslisä siihen verrattuna jos sikarit menee pilalle. Käyn siis tänään ostamassa tuota Baxteria.. Kiitokset taas vastanneille!
verbber

ViestiKirjoittaja Premium » To Marras 05, 2009 5:26 pm

mikä mielestanne olisi käänteisosmoosivedelle sopiva hinta? Multa saatte 190 l/vrk:ssa 4 kertaisella suodatusmenetelmällä: karkeasuodatus - aktiivihiili - käänteisosmoosi - Uv. On varmasti steriili ja puhdas vesi saa, lorauttaa vaikka rokilasiin sikarin kyytipojaksi.
Premium

ViestiKirjoittaja Jaga » To Marras 05, 2009 8:09 pm

Premium kirjoitti:mikä mielestanne olisi käänteisosmoosivedelle sopiva hinta? Multa saatte 190 l/vrk:ssa 4 kertaisella suodatusmenetelmällä: karkeasuodatus - aktiivihiili - käänteisosmoosi - Uv. On varmasti steriili ja puhdas vesi saa, lorauttaa vaikka rokilasiin sikarin kyytipojaksi.

Juuri ostin apteekista steriiliä vettä ja hinnat oli 0,5l 3,20e ja 1,0l 3,40e. Tosta voidaan päätellä että apteekin vesi maksaa 40c/litra ja pullo 3e. :mrgreen:

Mun mielestä apteekissa vesi on käyttömäärään nähden niin halpaa ettei tartte lähtee riskeeraan epävarmojen vaihtoehtojen kanssa. Saisin puhdasta, ionivaihdettua vettä ilmaiseksikin, mutta kun vettä kuluu ~1l vuodessa niin mun mielestä aika sama maksaako vesi pari euroa vai ei.
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja Terppa » To Marras 05, 2009 10:21 pm

Ilmeisesti niissä on sitten apteekki kohtasia eroja. Juuri pariviikkoa sitten ostin Baxterin litran lekan 2.60€
Ei sitä tosiaan kannatta tolla hinnalla pullotella ja postitella tai sitten täytyy mennä gallonakaupalla.
Terppa

ViestiKirjoittaja moukka » To Kesä 09, 2011 8:40 am

Miten pitkään säilytätte tislattua/steriiliä vettä avattuanne pullon?

Esim. litran pullohan kestää vaikka miten pitkään, käytättekö pullon loppuun vai ostatteko pienempiä pulloja? Sterilisoidun veden ohjeissahan sanotaan tietysti, että vesi on käytettävä heti loppuun koska ilmassa olevan mikrobit rupeavat vaikuttamaan heti kun pullo on avattu.

Meneekö sterilisoitu vesi pilalle ja voiko sillä pilata humidorinsa / sikarinsa?
moukka

ViestiKirjoittaja Jaga » To Kesä 09, 2011 12:15 pm

moukka kirjoitti:Miten pitkään säilytätte tislattua/steriiliä vettä avattuanne pullon?

Esim. litran pullohan kestää vaikka miten pitkään, käytättekö pullon loppuun vai ostatteko pienempiä pulloja? Sterilisoidun veden ohjeissahan sanotaan tietysti, että vesi on käytettävä heti loppuun koska ilmassa olevan mikrobit rupeavat vaikuttamaan heti kun pullo on avattu.

Meneekö sterilisoitu vesi pilalle ja voiko sillä pilata humidorinsa / sikarinsa?

Olen ymmärtänyt, että lääketeollisuuden tarpeisiin nähden vesi pitäisi käyttää kerralla. Humidorin kostuttimiin kertyy varmasti saman verran ilmasta epäpuhtauksia kuin steriloituun veteen. Eli olen aina käyttänyt pullot tyhjiksi asti, parhaimmillaan pullon ollut korkattuna vuoden verran. En ole huomannut että kostuttimet siitä kärsisivät, että vesi on "vanhaa". Oasis-sieni taitaa olla homealtis vaikka käyttäisi kuinka puhdasta vettä.

Steriloitu vesi on kuitenkin ilmaantuessaankin paljon, paljon puhtaampaa kuin hanavesi, eikä sisällä kalkkia ja suoloja, jotka kertyisivät kostuttimiin veden haihtuessa.
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja megaforce » La Kesä 11, 2011 7:22 pm

Litran pulloissa (ainakin minkä itse apteekista sain) on hyvin :evil: :twisted: :evil: korkki joka on vartavasten sunniteltu niin, ettei sitä saa enään tiiviisti suljettua kun on avattu.

Puolen litran pulloissa tuntuu aina olevan kunnon korkki.

Saahan muuten muistini mukaan steriiliä vettä kohtuullisen kokoisissa ampullissa, josta voi aina ruiskulla sitten ottaa ja kätevästi annostella. Itse ennen kaatelin kostuttimiin, mutta kun kerran tajusin kuinka kätevästi isolla ruiskulla saa kostuttimen spreijattua vedellä koko pinta-alaltaan, eikä verkollisia kostuttimia tarvitse edes purkaa saati ottaa pois humidorista...

Varmasti vähän kalliimpaa kuin pullotavara, ja varmaan paras tapa pitää vesi aivan steriilinä - varsinkin jos vettä tarvitsee melko vähän. Tosin apteekissa voit saada pitkiä katseita, eikä sitä aina ole tarjolla, tai olemuksesta riippuen "ei ole"...

Mutta kuten edellä sanottu, kyllähän se vesi siellä kostuttimiessakin viihtyy hyvin.
megaforce

ViestiKirjoittaja Jaga » La Kesä 11, 2011 9:01 pm

megaforce kirjoitti:Litran pulloissa (ainakin minkä itse apteekista sain) on hyvin :evil: :twisted: :evil: korkki joka on vartavasten sunniteltu niin, ettei sitä saa enään tiiviisti suljettua kun on avattu.

Puolen litran pulloissa tuntuu aina olevan kunnon korkki.

Ainakin Tampereen seudulla olen pääosin saanut apteekeista Octavian vesipulloja, joissa on ihan normaali tiivis korkki. Yhden kerran olen apteekista saanut pullon jossa oli "korkki", jota ei voinut sulkea järkevästi. Silloinkin kaadoin pullon sisällön sitten Octavian pulloon. Nykyään täytän vanhat Ocatavian vesipullot ionivaihdetulla vedellä, jota saan kaveriltani ilmaiseksi. Ionivaihdetun veden pitäisi olla puhtaudeltaan lähes samaa luokkaa apteekkiveden kanssa. Ainakaan en ole havainnut mitään haittoja.
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja janski » Ma Kesä 20, 2011 9:50 pm

Mä olen vuosikaudet kosteuttanut oasiskostuttimet ihan huoltoaseman akkuvedellä. Tislattua sekin on, ja halpaa. Ei ongelmia.
--
Janski
janski

ViestiKirjoittaja zipa » Ti Kesä 05, 2012 1:36 pm

Minä olen vedellyt viime vuodet ihan hanavedellä, eikä mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. Beadsitkin moukkamaisesti pakasterasiassa sellaisenaan, ja sinne lirauttelen tarpeen mukaan hanasta vettä. Hanavesi tulee tosin omasta kaivosta, eli mitään lisättyjä kemikaaleja siinä ei ole.

Meinaan vaan, että tuskin se kuuban sadevesikään jolla nuo lehdet kostutetaan ennen fermentointia mitään sairaala-steriiliä on, ja noista kostuttimistahan ei haihdu kuin vettä, niin enpä kyllä keksi miten sillä kostuttimessa käytetyllä vedellä voisi olla minkään valtakunnan merkitystä asiaan. Kunhan ei siis mitään sen kummempia kemikaaleja (kloori kai lähinnä) vedessä esiinny jotka saattaisivat höyrystyä humin sisäilmaan ja siitä edelleen sikareihin.
Käyttäjän avatar
zipa

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ti Kesä 05, 2012 3:23 pm

Noh, noh! Cuuban sadevesi on aatteen puhdistamaa :D
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Jaga » Ke Kesä 06, 2012 6:39 pm

zipa kirjoitti:Minä olen vedellyt viime vuodet ihan hanavedellä, eikä mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. Beadsitkin moukkamaisesti pakasterasiassa sellaisenaan, ja sinne lirauttelen tarpeen mukaan hanasta vettä. Hanavesi tulee tosin omasta kaivosta, eli mitään lisättyjä kemikaaleja siinä ei ole.

Meinaan vaan, että tuskin se kuuban sadevesikään jolla nuo lehdet kostutetaan ennen fermentointia mitään sairaala-steriiliä on, ja noista kostuttimistahan ei haihdu kuin vettä, niin enpä kyllä keksi miten sillä kostuttimessa käytetyllä vedellä voisi olla minkään valtakunnan merkitystä asiaan. Kunhan ei siis mitään sen kummempia kemikaaleja (kloori kai lähinnä) vedessä esiinny jotka saattaisivat höyrystyä humin sisäilmaan ja siitä edelleen sikareihin.

Eiköhän se isoin syy hanaveden välttämiseen ole se, että kalkki, suolat ja muut mineraalit/epäpuhtaudet jäävät kostuttimeen veden haihtuessa. Ei siitä siis sikareille ole mitään haittaa, mutta ainakin oasis-sienissä ilmeisesti voi esiintyä pintä tukkeutumista jos pidempään käyttää hanavettä.
Käyttäjän avatar
Jaga

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Tarpeisto