Sikarien pakastus - Tarpeellista vai ei?

Sikari tukossa? Homeessa? Kuiva? Märkä? Rikki? Koira söi? Kysy täältä.

Valvoja: Lasse

Re: Sikarien pakastus - Tarpeellista vai ei?

ViestiKirjoittaja noviisi » Ke Marras 21, 2012 7:59 pm

lubino kirjoitti:
noviisi kirjoitti:
Johnnyboy kirjoitti:Älä noviisi ole huolissasi, boxi on täynnä kuubalaisia irtolaisia.... :D

Loikkareita!!! :lol:

Ei kai ne niitä ole?
On päässeet laadukkaaseen laatikkoon kypsymään :mrgreen:

HÖH!...........
....... :idea:
Muilutettuja!!! :lol:
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja johku12 » Pe Marras 23, 2012 3:18 pm

Terve vaan kaikille. Ekaa kertaa tänne kirjoittelen uuden sikariharrastuksen tiimoilta. Olen muutamia sikareita hankkinut, muutaman ruotsinlaivalta, pari kappaletta muutama päivä sitten stockalta ja muutaman ostin tänään Töölön sikarikaupasta. Kysymys kuuluukin, miten tarpeellista on sikareiden pakastaminen ennen säilytystä tässä tapauksessa? Suurin osa pölleistä on yksittäin sellofaanissa kahta lukuunottamatta. Onko tavallista että ongelmia ilmenee vasta kotihumidoriin siirryttyä, jos sikarit ulkoisesti vaikuttavat reijättömiltä ja viattomilta? Olen vasta harrastuksen aloittanut 21-v mies.
johku12

ViestiKirjoittaja Johnnyboy » Pe Marras 23, 2012 9:23 pm

x
Viimeksi muokannut Johnnyboy päivämäärä To Helmi 11, 2016 12:37 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
"Tupakointi lyhentää elämää - mutta onneksi vain loppupäästä"
Käyttäjän avatar
Johnnyboy

ViestiKirjoittaja johku12 » Pe Marras 23, 2012 9:58 pm

Johnnyboy kirjoitti:
johku12 kirjoitti:Terve vaan kaikille. Ekaa kertaa tänne kirjoittelen uuden sikariharrastuksen tiimoilta. Olen muutamia sikareita hankkinut, muutaman ruotsinlaivalta, pari kappaletta muutama päivä sitten stockalta ja muutaman ostin tänään Töölön sikarikaupasta. Kysymys kuuluukin, miten tarpeellista on sikareiden pakastaminen ennen säilytystä tässä tapauksessa? Suurin osa pölleistä on yksittäin sellofaanissa kahta lukuunottamatta. Onko tavallista että ongelmia ilmenee vasta kotihumidoriin siirryttyä, jos sikarit ulkoisesti vaikuttavat reijättömiltä ja viattomilta? Olen vasta harrastuksen aloittanut 21-v mies.

Tervetuloa joukkoon, ja onnittelut hienosta harrastuksesta. :D
Jos sikarivarastosi on pieni, ja vaihtuvuus suurta. Eli poltat pöllit melko pian oston jälkeen, niin en näe tarpeelliseksi pakastamista.
Itse pakastin nuo sikarit koska humidorissani on n. 350 sikaria ja jos jostakin kuoriainen pääsisi tekemään tuhojaan niin voisi hieman syödä miestä. Niin ja tämä oli ensimmäinen kerta kun pakastan sikareita. Reilu 1,5 vuotta harrastusta kuitenkin jo takana.
Mutta jos haluat säilöä sikareita pidempään ja olla aivan varma niin eikun sikarit pakkaseen.

Kiitokset vastauksesta. Hienoa että on tällainen foorumi mistä aloittelijatkin saavat hyvää tietoa! Tarkoitus olisi odotella nyt kesään asti kun ei ole kunnon polttelupaikkoja talvisäille. Ajattelin vaan että Tapiolan Stockmannilla ja ruotsinlaivalla sikareiden vaihtuvuus on varmaan niin vähäistä, että mato-ongelmat ilmenisivät kyllä hyvissä ajoin eikä niitä yhtäkkiä ala kuoriutua. Noh, sellofaanikääreissä nuo on niin seuraillaan ja pakastellaan tilevaisuudessa jos syytä huoleen. Saa nuyt nähdä täyttyykö tuo 30 sikarin humi ennen kesää.
johku12

ViestiKirjoittaja Johnnyboy » La Marras 24, 2012 11:06 am

x
Viimeksi muokannut Johnnyboy päivämäärä To Helmi 11, 2016 12:37 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
"Tupakointi lyhentää elämää - mutta onneksi vain loppupäästä"
Käyttäjän avatar
Johnnyboy

ViestiKirjoittaja drinkalot » Ke Elo 06, 2014 7:03 pm

Pitääks Toscanotkin pakastaa?
Hasta la Victoria Siempre!
Käyttäjän avatar
drinkalot

ViestiKirjoittaja Jaga » Ke Elo 06, 2014 7:10 pm

drinkalot kirjoitti:Pitääks Toscanotkin pakastaa?

Kyllä mä ainakin oon aina pakastanut. Se ei pelota että joku ulkopuolinen kuoriainen niinhin koskisi mutta pelottaa ajatus siitä että millainen mörkö sieltä voisi kömpiä. :?
Sikaritalon foorumin ensimmäinen aatelinen, ystävien kesken Sir Jaga
Käyttäjän avatar
Jaga

ViestiKirjoittaja oka » Ke Elo 06, 2014 7:30 pm

Jaga kirjoitti:

Kyllä mä ainakin oon aina pakastanut. Se ei pelota että joku ulkopuolinen kuoriainen niinhin koskisi mutta pelottaa ajatus siitä että millainen mörkö sieltä voisi kömpiä. :?

Jos ei pakasta, niin Toscanon toiseen päähän kasvaa talven aikana Clint Eastwood. :mrgreen:
Käyttäjän avatar
oka

ViestiKirjoittaja noviisi » To Elo 07, 2014 12:12 am

oka kirjoitti:
Jaga kirjoitti:

Jos ei pakasta, niin Toscanon toiseen päähän kasvaa talven aikana Clint Eastwood. :mrgreen:

Tomassino ei enää ikinä pakasta pöllejään. :)
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja Tomassino » Su Elo 10, 2014 4:19 pm

"who seez I ever have?" 8)
Kuva
*Vitolakritiikin lyyrinen Rocco*
Käyttäjän avatar
Tomassino

Edellinen

Palaa alueelle Ensiapu