Adorini-humit

Valvoja: Lasse

Adorini-humit

ViestiKirjoittaja Poro- » Ti Tammi 16, 2007 8:02 pm

Hienoa että Adorinin humit ovat nyt Sikaritalostakin saatavilla!

Mahtaakohan Adorinin isompia malleja tai jopa kabinetteja tulla jossain vaiheessa? :roll:
Käyttäjän avatar
Poro-
 
Viestit: 1053
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 3:11 pm
Paikkakunta: Jyskylä

ViestiKirjoittaja Poro- » Ke Tammi 17, 2007 7:31 pm

Käsirahajärjestelmä kalleimmissa humeissa on varmasti paikallaan! Ehkäpä kauppaan voisi laittaa tiedon siitä, että myös isompia humeja on saatavilla ja osoite / puh nro josta saa lisätietoa?
Käyttäjän avatar
Poro-
 
Viestit: 1053
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 3:11 pm
Paikkakunta: Jyskylä

ViestiKirjoittaja jpop » Ke Tammi 17, 2007 8:59 pm

Sikaritalolla on epäilemättä suhteita kaikenlaisiin toimittajiin. Niinpä voisi ehkä yleisemminkin olla käyttöä jonkinlaiselle "tilausvalikoimalle" - siis vain erikseen tilauksesta saataville tuotteille. Näissä tapauksissa voisi hyvinkin vaatia kaupan vahvistusta käsirahan muodossa, varsinkin kun kyse on todennäköisest hieman kalliimmista tuotteista. Ostajilla pitäisi tietysti olla jonkinlainen haju siitä, mitä voisi olla saatavissa ja millä hintaan. Eli edes jonkinlainen lista mahdollisista tuotteista (tai toimittajista ja linkit toimittajien sivuille). Lopun voisi varmaankin hoitaa s-postilla, puhelimella, tms.
jpop
 
Viestit: 892
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 12:17 am

ViestiKirjoittaja Blindman » La Tammi 20, 2007 10:17 am

Erikoistilauksissa ongelmaksi muodostunee tuotteen hinta kuluttajalle. Erissä ostaen saadaan yleensä jonkunlainen alennus. Toisekseen toimitusaika erikseen tilattavalla tuotteella saattaa venähtää törkeän pitkäksi. Vielä tämän lisäksi tuote ei välttämättä olekkaan ihan sitä mitä on tarkoitettu.
Onko asiakas valmis odottamaan pahimmillaan kuukausia tuotetta, josta hän joutuu maksamaan reilusti kovempaa hintaa kuin itse maahan tilaamalla tai ostamalla varastosta melkein samanlaisen tuotteen.

Pitkät toimitusajat, kovat hinnat, hankala seurata.

Pyöritän itse varastoa jonka tuotteita myy noin 40 henkilöä. Asiakkaita taitaa olla noin 30000. Erikoistilauksiin suhtaudutaan erittäin skeptisesti ja vastahankaisesti, emme mielellään poikkea rutiinista. Koska poikkeuksetta erityistapauksiin uppoaa tehokasta työaikaa turhan reilusti saavutettuun hyötyyn nähden. Pahimmillaan asiakassuhde on pilalla sooloilun takia.
Menen aina sieltä mistä aita on matalalin, kestäisi siinä sitten kuinka kauan tahansa.
Käyttäjän avatar
Blindman
 
Viestit: 456
Liittynyt: To Marras 24, 2005 9:13 pm
Paikkakunta: Klaukkala

ViestiKirjoittaja Poro- » La Tammi 20, 2007 3:16 pm

Se on totta että tilausvalikoima lisää vaivaa.

TOSIN

Joissakin tapauksissa tilausvalikoima toimii hyvin, esimerkiksi jos tilausvalikoimassa on saman valmistajan isompia tuotteita. Esimerkiksi nyt kun sikaritalolla on jo myynnissä adorinin pienemmät mallit, niin tilausvalikoimassa ei välttämättä olisi huono idea pitää adorinin humidorikaappeja. Riippuu toki niiden hinnoista & saatavuudesta jne, mutta ideaa siinä ainakin olisi :)

Sitäpaitsi useimmille kynnys lähteä tilailemaan ulkomailta on melko suuri, ja he mielellään ostavat tuotteet kalliimmalla suomesta. Pyöriihän kodinelektroniikkakauppa suomessa edelleen, vaikka samat koneet saa saksasta halvemmalla ;)
Käyttäjän avatar
Poro-
 
Viestit: 1053
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 3:11 pm
Paikkakunta: Jyskylä

ViestiKirjoittaja Blindman » La Tammi 20, 2007 4:48 pm

Tuo vastaukseni olikin lähinnä jpop:ille. Taisin karata liian kauas otsikosta, eli Adorinin humeista.
Parin kaapin hinnat voisi lisätä saitille. Onhan siellä Dupontin sytkätkin, samalla tyylillä kalliimpia kabinetteja esille, juu.
Menen aina sieltä mistä aita on matalalin, kestäisi siinä sitten kuinka kauan tahansa.
Käyttäjän avatar
Blindman
 
Viestit: 456
Liittynyt: To Marras 24, 2005 9:13 pm
Paikkakunta: Klaukkala

ViestiKirjoittaja jpop » La Tammi 20, 2007 5:35 pm

Kuvittelen kyllä ymmärtäväni tilaustuotteiden problematiikan sekä ostajan että myyjän näkökulmasta. Ihan yhtälailla uskon myös Sikaritalon henkilökunnan ymmärtävän asian ongelmallisuuden ja osaavan päätyä itselleen järkevään ratkaisuun. Tilaustavarakauppa on kuitenkin monilla aloilla aivan normaali käytäntö. On melko järjetöntä pitää kallista, mutta harvakseltaan menevää tavaraa omassa varastossa. Pääoma- ja varastointikustannusten säästöllä ja hyvillä suhteilla toimittajaan tavarasta on usein mahdollista saada loppujenlopuksi sama, tai parhaassa tapauksessa jopa parempi käteen jäävä osuus, kuin omassa varastossa pidettäessä. Nämä kirjoitukset ovat kuitenkin vain minun henkilökohtaisia hajatelmiani, jotka satun jakamaan teidän kanssanne. Siten näihin teksteihin tulisi myös suhtautua samalla vakavuudella, kuin esim. sikarinpolton lomassa heitettyihin kommentteihin ilman lämpötilasta.
jpop
 
Viestit: 892
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 12:17 am

ViestiKirjoittaja Arru » La Tammi 20, 2007 7:10 pm

Niin, isoin juttu erikoistilaustavarassa on varmaan rislki , että ostaja kieltäytyy tavaran tultua kuukauden päästä ja myyjä laittaa raha kiinni tavaraan mikä ei ople helppo myyä muille... Kohta kaapit erikoishumidöörei täynnä. Eli postimyynnin pakollinen viikon palautusoikeus estää erikoistilaustuotteiten markkinoiden kasvua. Sorry off topic.
Käyttäjän avatar
Arru
 
Viestit: 551
Liittynyt: To Touko 18, 2006 12:47 am


Palaa alueelle Uutiset ja palaute ja parannusehdotukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa