Sika(ri)rinki Vol. 3

Yleistä keskustelua sikariharrastuksesta.

Valvoja: Lasse

Re: Sika(ri)rinki Vol. 3

ViestiKirjoittaja Tujonius » Su Heinä 02, 2017 10:15 pm

Salinlan lähettämä sokkopölli poltettu jo perjantaina.
Kirjallinen osuus nyt hieman myöhässä. Sikari on petit Corona kokoinen, lievästi boxpressed. Vahva ennakkoaavustus Kuubalaisesta.

Sikari oli miedohko, mutta maukas. Makumaailma toi mieleen ikääntyneen RGPE:n. Tuli sellainen olo, että kyseessä olisi
sikari, jota en ole maistanut aiemmin. Mieleen tuli, voisiko tämä olla Juan Lopez, tai ehkä jokin ikääntynyt Hoyo...

Mutta mutta...
Vastauskuoresta paljastui Juan Lopez PC EMO SEP12.
Olen hämmästynyt. Tämä oli ensimmäinen maistamani J-Lo, joten varsinaisesta tunnistamisesta ei voine puhua.
Kiitos Salinla!
sikari oli hyvä ja sokkopolttelu aina mielenkiintoista.
Täytynee varmaan jotain J. Lopezia hankkia maisteluun..
"Trying is a first step towards failure" -Homer Simpson-
Käyttäjän avatar
Tujonius

ViestiKirjoittaja savustaja » Ke Heinä 05, 2017 11:11 pm

Noniin!

Mulla oli oikein työsarkaa edessä, kun MiCi oli laittanut pakettiin kaksi pölliä!! Ensisilmäyksellä luulin pöllejä samoiksi, kun olivat todella saman näköisiä. Ulkonäkö jo paljastaa, että kumpikaan ei ole kuubalainen ja tuoksustakin tuli mieleen heti omassa humissani oleva Olivan V -sarjan pöllit.

Tarkempi tarkastelu paljastaa, että pölleillä on kokoeroa keskenään ja muutenkaan eivät enää vaikuttaneet kovin samanlaisilta kekenään. Molemmissa oli todella tumma maduro-wrapperi ja molempien rinki oli luokkaa 48-50. Pituudessa oli viitisen mililä eroa.

Aloitin urakan viikonloppuna, kerta sääkin oli kuin morsian. Melkein paloinkin siinä! Pölliksi valitsin "kakkospöllin" (MiCi oli siis numeroinut ne, jotta erottaa). Liekkiä perään ja jo ensipössäyksestä huomasin, että kyseessä on todella vahva pölli. Yritin erotella makuja, siinä onnistumatta, oli melkoisen tymäkkä meinaan. Hieman kitkerä ja ehkä pippurinen. Perkeleen vahva. Hieman yllätti, että muukalaispöllissä oli melkoisesti palo-ongelmia ja se sammuilikin jatkuvasti ja vinoilikin pariin otteeseen sen verran, että paloa sai korjata. Oli mun makuun liian tymäkkä. En oo muukalaisten asiantuntija ja näissä meneekin aika arvauksen puolelle, mistä pöllistä on kyse. Koitetaan saada kuitenkin maa oikein.... Honduras? Camacho?... Gurkhaa?

TÖÖÖT. Ei osunut arvaus oikeaan ja kyseessä oli Factory Overrun Nicaragua Robusto Maduro. Ois pitänyt luottaa siihen alkuhaisuun, että tuoksusta ois veikannut sitä Nicaragualaiseks.

Toisen pöllin polttein eilen ja ulkonäkö hieman pelotti alkuunsa. Aivan saletisti on yhtä tymäkkä kuin se eka. No eipäs muuten ole yhtä tujakka. Itse asiassa lähtee aika kivat savut ja on miellyttävän makuinen. Hmm, ehkä jotain pähkinää ja seetriä maussa. Vaikea sanoa, kun siinä samalla seurassa juttu luisti ja maisteltiin viskejä ja portteja. Pirun kiva pölli ja oli oikein mukava poltella.

ARVAUSTA KEHIIN. Tää on kyllä dominikaanipölli. Hieman mietin, että oisko ollu joku Davidoffin tummempi, Nicaragua sarjaa tai Yamasa. Tuskinpa kuitenkaan. Joku dominikaani tää on, mutta enpä tiiä sen tarkemmin.

TÖÖT. Ei osunu taaskaan kovin lähelle ja arvaus heitti semmosen pari kolme tuhatta kilometriä. Kyseessä oli Casa Turrent Robusto Maduro, joka on mehikano pölli ja tupakki on myös mantereelta. Olipas mukava tuttavuus ja ei varmasti olisi muuten tullut kokeiltua. Kiitos MiCille!
Käyttäjän avatar
savustaja

ViestiKirjoittaja astalo » To Heinä 06, 2017 8:44 pm

Pitääpäs minunkin naputella jotain omasta rinkipöllistä. Camacho tuubista paljastui tummahko robusto kokoinen sikari. Kylmäveto antoi vinkkiä että kuubasta tämä ei ole. Ensimmäiset savut tukivat tätä päätelmää. Savua tuli ihan reilusti mutta se oli jotenkin kevyttä. Tuli mieleen jonkun sanonta että siitä puuttuu basso. Sikari aiheutti välillä jopa epämiellyttävää kihelmöintiä kurkussa ja se häiritsi makujen havainnointia, mikä ei ole muutenkaan minun vahvimpia puolia.

Kuoresta paljastui Davidoff yamasa:n vyöt
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.
Käyttäjän avatar
astalo

ViestiKirjoittaja noviisi » Pe Heinä 28, 2017 5:14 pm

Kolmospöllillä mennään tänään. Corona sekin.
Lasissa perinteisesti Coca-Colaa, musapuolesta huolehtii Blind Faith ja Traffic.

Kyllä, hyvin irtoaa! Paahdettua tupakkaa ja taka-alalla hyvää olkisuutta. Mausteisuus lisääntyy hiljalleen tulipään edetessä. Puolen välin jälkeen tulee mukaan maukasta ligeroa mausteisuuden muuttaessa muotoaan jatkuvasti aaltoillen. Silloin tällöin makeankirkkaita säväyksiä. Loppupuolella herkullista ja vahvaa kokkoa. Ikää tällä patukalla on noin 10-15 vuotta. Kokonaisuudessaan erittäin hyvä ja maukas Sikari isolla ässällä. Näitä lisää mulle hetinyteikävastaviidestoistapäivä!

Jaa että arvioita merkistä? No, mä sanon Partagas Corona. (Mistäköhän se kaljupää on Partyjä hommannut, jos tämä on oikea vastaus?) Voisi toki ehkä olla Cohiba tai Montecristo, joiltain osin jopa Juan Lopez, vaikkakin oli puolen välin jälkeen hyvin vahva. Eli siis Party on vastaukseni, katsotaanpa kääröä...

Pöh! Vegas Robaina Familiar -07. Olenkohan mä edes aiemmin polttanut näitä? En muistaakseni. Oli kyllä ihan kuin Party ja mahtava patukka. Kiitokset Okalle kolmen pöllin maistuvasta sarjasta!
:bisse:
Käyttäjän avatar
noviisi

ViestiKirjoittaja oka » La Heinä 29, 2017 3:33 pm

noviisi kirjoitti:Kiitokset Okalle kolmen pöllin maistuvasta sarjasta!

Hyvä kun maistui!

Oli mukava lukea sun arvioita noista pölleistä. Mun mielestäni tuo VR on setin heikoin siinä mielessä, että se alkaa olla selkesti jo elinkaaren ehtoopuolella, eikä ole enää lähes ollenkaan vegasrobainamainen.
Käyttäjän avatar
oka

ViestiKirjoittaja noviisi » Su Heinä 30, 2017 12:21 am

oka kirjoitti:
noviisi kirjoitti:Kiitokset Okalle kolmen pöllin maistuvasta sarjasta!

Hyvä kun maistui!

Oli mukava lukea sun arvioita noista pölleistä. Mun mielestäni tuo VR on setin heikoin siinä mielessä, että se alkaa olla selkesti jo elinkaaren ehtoopuolella, eikä ole enää lähes ollenkaan vegasrobainamainen.

VR:n eka sentti oli hiukan vaisu, eli viimeisiä lumia laskettiin siellä, mutta jatko oli oikein toimivaa tavaraa. Alun ja lopun välinen vaihteluero oli hyvin suuri, kehittyi valtavasti. Kaikista kolmesta SLR oli voittaja, VR kakkonen, jotka molemmat paloivat kynsille asti. Hiukan pidemmällä välimatkalla kolmanneksi tuli Punch. Näin jälkeenpäin vähän ihmetyttää Punchin monotonisuus ja nuoruuden sekavuuden tunne, vaikka ikää oli. Punchit ovat usein tuon ikäisinä silkkaa ilotulitusta, mutta tosin myös yksilötasolla vaihtelua esiintyy ehkä jopa harmittavan paljon. Jos olisi pitänyt valita yksi pölli merkin perusteella, olisin ottanut Punchin, joten olisin tehnyt huonoimman mahdollisen valinnan. Urpon valinta.
Käyttäjän avatar
noviisi

Edellinen

Palaa alueelle Sikariharrastus