Kellari

Piipun ystävien oma foorumi.

Valvoja: Lasse

Re: Kellari

ViestiKirjoittaja jalkamyyrä » Ti Tammi 01, 2019 9:02 pm

Illan puuhasteltuani tuli laskettua pehkut. Kyllähän noita oli jokunen purkki tullu osteltua. Aika hyviä herkkujakin siellä näytti olevan. Elikkäs tämän hetkinen punnituslukema oli n.16kg plus tähän noi purkit mitkä ovat nyt poltettavana.
Että ei hirveästi ole tullut lisää mutta sitäkin parempia pehkuja tullut hommattua.
Käyttäjän avatar
jalkamyyrä

ViestiKirjoittaja Sota-Matti » Ke Tammi 02, 2019 1:13 am

Sikäli kirjanpitoni pitää paikkansa niin kellarissa on n. 2kg kessuja ja ns. ei kellarissa (eli tuossa vitriinissä) odottelee polttoaan noin kilon verran, jotka nekin ovat osa pyörineet jo useamman vuoden siinä kun ei raski nuita vain ulkomailta saatavia seku vain poltella. Että pääsääntöisesti ostan aina käyttökessut tuoreeltaan ja loput sitten on virallisessa ja ei virallisessa kellarissa odottelemassa.
"Ent the earthborn, old as mountains."
Käyttäjän avatar
Sota-Matti

ViestiKirjoittaja Ranki » Su Tammi 20, 2019 9:16 pm

Miten herrat on näitä ”kellari” pehkuja säilönyt ?
Itse pähkäilin tämän kanssa pitkän ja tuli jos minkälaista purkkiviritystä hankittua. Vihdoin kekkasin että tässähän on hyvä syy(teko) hommata vacumikone, jolle on toki muutakin kivaa käyttöä. :piippu: Irtopehkut olen tempassut suoraan vacumupussiin mutta pahviset ja toppamalliset vetäsen kuorineen vacumipussin niin kenties ikääntyvät myös kun siellä on hieman ilmaa. Onko vinkkejä tai kokemuksia pidempiaikaisesta säilyttämisestä vacumoinnin kanssa ?
Ranki

ViestiKirjoittaja jalkamyyrä » Ti Tammi 29, 2019 5:31 pm

Ranki kirjoitti:Miten herrat on näitä ”kellari” pehkuja säilönyt ?
Itse pähkäilin tämän kanssa pitkän ja tuli jos minkälaista purkkiviritystä hankittua. Vihdoin kekkasin että tässähän on hyvä syy(teko) hommata vacumikone, jolle on toki muutakin kivaa käyttöä. :piippu: Irtopehkut olen tempassut suoraan vacumupussiin mutta pahviset ja toppamalliset vetäsen kuorineen vacumipussin niin kenties ikääntyvät myös kun siellä on hieman ilmaa. Onko vinkkejä tai kokemuksia pidempiaikaisesta säilyttämisestä vacumoinnin kanssa ?

Juu kyllä se tuolla vacumi pussissa hyvin säilyy. Eilen aukaisin yhden vacumi pussin ja hyvin oli säilynyt 5vuotta.
Käyttäjän avatar
jalkamyyrä

Edellinen

Palaa alueelle Puhetta piipuista